måndag 29 november 2010

Inte som planerat...

Hej

Magen är inte bättre idag heller så jag ringde till sjuksköterskan i Eksjö som pratade med läkaren och dom tycker att jag ska komma in och ligga över natt så dom får ta lite prover och kolla upp mig. Kanske är lika bra det men jag är så livrädd för gastroskopi! Troligen så blir det att dom gör det. Kör ner ett litet instrument med kamera i halsen och kollar runt i magen efter magsår. Fy får sån panik bara av att tänka på det men man kunde tydligen få något lungnande så man inte led av det så.

Jag skulle ju gå på föreläsning med jobbet i kväll och julbord i morgon:( Men får se hur jag mår i morgon och vad dom kommer fram till.

Tycker inte om att sova borta och tur i oturen så kommer mamma idag och ska vara till onsdag, hon skulle ju vara här när jag skulle i väg ikväll men nu blir jag ju borta ändå så det var ju bra!

Nu ska jag mysa med lillan sen packa lite då...

Ta hand om er!...

1 kommentar:

Jessie sa...

Jobbigt det låter med magen! Hoppas det blir bättre snart!
Usch fy, gastroskopi! Jag har gjort det.. Det va hemskt, och det där lugnande hjälpte inte alls på mig, jag fick panik och kämpade i mot som en dåre (haha!), jag slocknade tillslut.. Säger inget mer.
Det går fort, men obehagligt är det. Hoppas sköterskorna tar dig på alvar när du säger att du är rädd, och att de väntar in att det lugnande hinner verka! Det gjorde de tyvärr inte på mig.. Är säker på att det hade gått mkt bättre och varit lättare om de hade gjort det.

Kram på dig! <3