söndag 28 november 2010

Taggad=)

Har blivit taggad av Malin, en annan tjej som bloggar/vloggar. Man ska säga/skriva 3 saker som man är nöjd med hos sig själv och 3 saker man är missnöjd med.

Saker som jag är nöjd med:

Först är jag nöjd med är mina ögon, tycker om dom. Tycker jag kan sminka mig fint när jag lägger manken till.
Andra saken är nog mina tänder, kanske inte dom vitaste men dom sitter fint tycker jag
Tredje saken är mitt hår tror jag nog, mycket svårare att säga bra saker om sig själv än dåliga tycker jag tyvärr

Saker jag är missnöjd över:

Först är jag missnöjd med min mage, inte så konstigt efter graviditet och massa bristningar.
Andra är mina vader dom är så stora tycker jag, kommer nog vara det för alltid tror jag
Tredje saken är rumpan, den har inte så fin form och kommer nog bli platt som en pannkaka när jag går ner mer!

Så där fick ni lite spännande info om mig, eller inte hehe!

Helgen har varit otroligt intensiv men väldigt rolig!
Igår var vi i Jönköping och gick på ikea och a6. Åt köttbullar på ikea och det gick jätte bra. Skönt, då vet jag det! Köpte massa julklappar så nu är det inte mycket kvar! Vi släppte av killarna på vägen hem som skulle ha killkväll och när vi väl kom hem i halkan och stod med massor med kassar och en nyvaken och hungrig Julia så upptäcker jag att jag inte har någon hemnyckel. Så arga och sura packade vi in Julia och alla saker och åkte tillbaka in till stan för att hämta nyckeln sen hem igen. Var helt slut redan då. Erika och jag fixade i ordning lite snabbt här hemma sen kom Madde och Johanna med barn, så vi tände massa ljus och hade det så mysigt med glögg och fika. Barnen somnade så duktigt så vi satt och pratade om allt och inget. Sen åkte Johanna hem med Mollie för hon skulle sussa. Vi hyrde en film (en galen natt) som var rätt rolig faktiskt!

Idag steg Erika och jag upp pigga i alla fall och började städa undan lite medan killarna låg och var bakfulla, men så går det hehe! Vi hade kalas för Patrik och mig idag för hans familj. Det var jätte trevligt och jag blev så glad för jag fick en jätte fin snögubbe som lyser, ser ut som den är gjord av kristall men det är något annat material. Sen fick vi tillsammans en smart box, för ni som inte vet är det som en liten bok där man får välja en upplevelse som man vill göra. Vi fick en skön dag, fanns massor att välja på. Sist men verkligen inte minst fick jag presentkort på textilhuset=) Patrik fick hockeybiljetter, presentkort, pengar och kläder=)

När alla hade åkt var jag helt slut, vaknade med sån magkatarr idag och den har hållt i sig hela dagen men har blivit lite bättre emellanåt men det håller i sig. Så jobbigt för jag har så svårt att få i mig den maten jag behöver för det gör ju ont sitter som en kramp och typ svider/bränner i magen. Hoppas det släpper och blir bättre tills i morgon. Ska prata med sjuksköterska i morgon igen och det blir kanske längre sjukskrivning. Men vet inte ifall jag vill det heller ju! Men men en dag i taget!

Vi åkte in på jul skyltingen en sväng, var svin kallt och blåste så men det är ju tradition så det var ju tvunget! Sofie kom med en sväng idag så hon var också med! Efter julskyltningen åkte Clas, Erika och Sofie åt varsitt håll och vi åkte till mormor för att säga hej. Nu är vi hemma sen några timmar tillbaka och jag ska lägga mig snart! Ögonen går i kors!
I morgon kommer mamma och stannar i ett par dagar. Är meningen att jag ska på föreläsning i morgon kväll med jobbet och Julbord på tisdag men får se lite hur jag mår och vad jag orkar. Men snällt av mammsen att ställa upp och ha Julia i så fall. Patrik jobbar ju kväll i veckan.

Ta hand om er nu!

Inga kommentarer: