onsdag 10 november 2010

Dagen blev inte riktigt som planerat...

Hej!

Ne dagen blev inte riktigt som planerad tyvärr=( Sofia och William skulle komma på besök på förmiddagen. Hade så gärna velat träffa Sofia för det var ett tag sen men det hade aldrig gått idag.

För det första är jag själv med Julia och det har väl funkat ganska bra men fullt upp hela tiden. Sen eftersom hon märker att jag inte riktigt är som vanliga mamma så blir hon extra klängig och utnyttjar situationen genom att hitta på massa bus som hon inte brukar! Hittade henne stående uppe på Patrik sängbord nyss, förstår inte hur hon har tagit sig upp för hon brukar inte klättra så mycket men nu har hon väl kommit på att det är roligt!

Den stora anledningen till varför det inte passade idag är att min mage och tarmar verkar ha gett upp helt och hållet! Har testat nästan allt mot förstoppning och har så ont nu! Men Patrik ska för 3 gången köpa en ny avföringsgrej på apoteket (klyx). Så nu har jag nog alla magmedel hemma tror jag! Ska inte ta järn tabletterna på en månad sa sköterskan till mig sen se till att ta lactulos varje dag när det väl har kommit igång för att få det att fortsätta funka! Har aldrig i mitt liv varit med om något liknande. Blir helt kall svettig och svimmar nästan. Men nu hoppas jag att klyx hjälper! Kanske inget roligt att läsa om mina mag problem hehe. Men det är min blogg och klarar du inte av skit snackat så behöver du inte läsa! Hehe. Nog om detta!

Igår fick jag inte i mig riktigt så mycket vätska som jag behövde men mådde ju inte toppen direkt. Idag har det väl gått ganska bra. men har mycket kvar! Längtar så tills i morgon kommer nog drömma om knäckebröd! Ska även testa Malins äggröra med philidelphia grillad paprika och paprika i! Låter så smaskigt! Tänkte att jag skulle lägga upp lite före och efter kort med, inte så vackra precis men det kommer fram över! Hade gått ner 3 hg idag. Men har ju inte rört på mig alls mycket. Så ska ut på en promenad sen! Men roligt att se att vågen rör sig.
Tycker det är lite trist att ta inohep sprutorna varje kväll, en vecka till. Jag tar i låret för jag vågar inte i magen. Men jag ser för jävlig ut på benen nu, helt blå och blodig! Men men bara 1 vecka kvar ju!

Julia ska skolas in på måndag på dagiset här i Solberga. Ska bli spännande! Tror hon kommer tycka om dagis faktiskt. Hon är ju väldigt social och anpassar sig bra. Men sen kommer ju det alltid en tid när barnen inte vill till dagis. Men förhoppningsvis går det bra nu i början. Patrik jobbar kväll nästa vecka så vi kan ju båda vara med. Inte varje dag men dag 1 och 2 i alla fall. Annars kanske det bara blir värre för henne om vi båda ska lämna henne tillslut. Så till en början blir det 15 timmar i veckan.

Nu blev detta inlägget också långt. Hade kunnat fortsätta skriva men vill inte trötta ut er med mitt tjat! Hehe..

Ta hand om er!...

1 kommentar:

Jessie sa...

Halloj!
Jag kan ta ditt sket-snack ;) Tycker det är skönt att veta att det inte bara är jag som kan va sådär, va ska man säga, lite grotesk? Haha alltså inget negativt, hittar inget bra ordval.. Men jag är ju sån, jag kan prata högt och brett om sånt där som anses vara fult, äckligt och snuskigt ;) Jag är sån, och råkar ha sån humor med.. Så det är bra Mickan, jag gillar´t, haha:D

Oj stod hon på sängbordet?? Hur bär dom dig åt de små? Och snart börjar hon dagis med, jiosses stora tjejen! Så spännande! Ser jag fram emot att få läsa mer om. Snart är min lilla plutta där också..

Njut av din äggröra vännen, det är gott! Extra gott förstår jag när man fått leva på flytande ett tag!
Kram