torsdag 25 november 2010

Ibland får man faktiskt bli lite smått galen!....

Hejsan!

Idag är lillan på dagis! Hon sov så bra i natt vaknade bara 1 gång efter nappen sen åt hon bra till frukost så jag kände att idag passar det, hon har återhämtat sig bra efter allt. Vi kom dit och hon gick med en av personalen in så jag passade på att smita i väg. Vi får se hur länge hon är idag. Tiden är ju satt 9-14 men eftersom hon inte har varit sen i fredags och hon kanske blir väldigt trött så sa vi att dom ringer efter mig så kanske det räcker med att hon äter där så sover hon hemma. Så är hon 9-14 i morgon istället.

Dagen igår var jätte bra, jag var så effektiv! Väckte älsklingen med lite skönsång! hehe eller inte! Han fick lite paket. och han blev glad=) Gjorde efterrätten som var mjölkchoklad tårta, såg jätte god ut och det var den tydligen med. Sen gjorde jag potatisgratäng med fläskfile. Mormor kom och gjorde oss sällskap till middagen. Sen adventsstökade jag massor så nu har jag fått upp julgardinerna och ljusstakarna men dom tänder jag inte förens i morgon. På kvällen kom Patriks bror med familj och fikade lite=) Tror älsklingen hade en kanon bra födelsedag=)

Nu har jag precis suttit och betalat alla räkningar, varför kommer dom värsta räkningarna just den månaden man behöver mest pengar? Så trist! Men men det får ju lösa sig!..

Idag vägde jag mig och hade gått ner 2 hg till. Vägde mig 3 gånger för hade vågen bara varit lite extra snäll och gett mig ett hekto till så hade jag gått ner exakt 20 kg idag! Men icke! Så nu har jag gått ner 19,9 kg! Helt otroligt egentligen. Men eftersom jag fortfarande har en hel del att gå ner så är jag inte överlycklig än! Sen operationen har jag gått ner 5,5 kg. Helt okej ju! Men när man väger sig varje dag så glömmer man lätt vad man har presterat! Men jag får skärpa till mig men måste väga mig varje morgon, blir tokig annars! Maten och vätskan funkar, men inte varje dag. Nu när Julia har varit sjuk så har det blivit lite si och så. Men jag får i mig det jag ska dom dagarna jag verkligen anstränger mig. Får alltid i mig bra frukost, lunch och middag men sen mellanmålen blir ofta lite knas med. Så dålig på mellanmål så det blir nästan alltid knäcke med något proteinrikt eller yoghurt med banan. Längtar tills jag kan sluta med pure och gå över till vanlig mat. Vill gärna äta pasta och ris! Men nästa torsdag kan jag gå över! Men blir redan lite tjuvstart på tisdag för då har vi julbord på jobbet, men blir väl ändå sånt som jag kan mosa!
Vill ju inte dumpa då direkt! Känner att jag åkt på lite magkatarr så ska ringa till sjuksköterskan och kolla om jag kan ta något för det.

Mitt humör har varit lite upp och ner nu har haft så mycket att tänka på och sen när man inte får sova om nätterna blir man lite smått galen..

Nu ska jag äta lite frukost till! Vet ju inte ifall dom ringer efter mig...

Ta hand om er!

4 kommentarer:

Syster Erika sa...

Du är så duktig med allt tycker jag men det är också viktigt att du inte stressar som du är rätt bra på att göra! :) Ses imorgon! Älskar dig :)

Madde sa...

Tänk på att inte har för höga krav på dig själv gumman! Huvudsaken är att du går ner och att du mår bra under tiden! Det är det viktigaste! Tycker att du verkar äta väldigt bra mellanmål. Själv är jag jätte dålig på det! Du kanske kan tipsa mig!?
Jag älskar dig för den du är! Och inte för det du presterar! Påminner dig om din inre styrka! Du är otrolig Mickan!
Är stolt över dig och du vet att jag alltid finns här för dig om du behöver prata eller bara vara med!
Många kramar!

Jessie sa...

Skönt att hör att Julia mår bättre! Och att det verkar gå så fint på dagis =) Hon blir nog en riktig liten dagistjej tror jag, hon kommer älska att vara där!

Patrik verkar ha haft en fin födelsedag! Härligt att få vakna till lite skönsång ju =)

Måste säga med att jag är grymt imponerad över hur du kan stå och laga och baka massa gott och sen inte äta det själv! Så jävla strongt! Hade jag aldrig klarat av, jag har så sjukt dålig karaktär när det gäller sånt!

Hoppas ni mår bra och att humöret är mer upp än ner =)
Längtar efter att ses!!
Kramkram

.Malin sa...

Som övriga skriver här så är du så extremt duktig och du har en enorm karaktär att hålla dig ifrån det! U go girl! Fatta.. 20 kilo är gone liksom!!!!!
Ska du med den 6:e på kulturhuset... En träff med andra gbp opererade! ;)

Kramizz