torsdag 11 november 2010

Äntligen...

Äntligen säger jag av 2 anledningar! Jag har kunnat gå på toa! Hallelujah! Sen idag får jag börja äta pure och mosad mat! Så underbart! Äntligen lite tuggmotsånd. Så till frukost nu har jag ätit ett halvt knäckebröd och ca 1 dl äggröra! Får vi se om jag dumpar eller inte! Gott var det. Det var tänkt att jag skulle göra havregrynsgröt men jag misstänker att någon har gjort en del chokladbollar nu när jag inte har varit hemma, hehe. Så det blir att handla hem idag!

Blir lite att planera nu om dagarna för att få in alla mål för man ska ju inte små äta heller. Men fixar nog det till slut, svårt nu dom första dagarna! Hoppas bara jag kan variera mig lite för det är nog svårt att fastna med samma mat hela tiden! Till lunch blir det fiskgratäng! Mums! Ska be älsklingen göra biffar till mig sen när jag kommer hem. Ska bli så mumsigt!

Hade gått ner 0,5kg idag så det var ju roligt! Hade varit ännu roligare med 0,6 för då hade jag kunnat säga att jag har gått ner 18 kg men nu 17,9 kg istället hehe!

Nu är mormor här en sväng och leker med Julia så jag ska packa lite åt Julia för hon ska sova hos sin mormor i natt. Mamma saknar ju henne sen kan det vara skönt med lite egentid så jag kan ta tag i massa som jag borde fixa! Ska ju även ta bort agrafferna i morgon!

Vid 13.30 ska Julia och jag möta upp Madde och Wille för att gå lite på stan! Måste hitta något till lilla Mollie, hon har dopkalas på lördag nämligen! Ska bli skönt att komma ut lite och vara social! Lätt att man bara sitter hemma annars!

Nu måste jag ta tag i det här hemma, passa på och duscha nu när jag har mormor här med=)

Ta hand om er! Kramar

2 kommentarer:

Syster Erika sa...

Så roligt att du får äta lite mer tuggmat :) Kan knappt fatta att du har gått ner så mycket, är ju helt sjukt! Är så stolt över dig!

Madde sa...

Det måste vara riktigt gott att få äta "riktig" mat & inte bara bebismat.. 17,9 KG!?!?! Wow! Och det är ju bara början!! Go Girl!

<3