tisdag 16 november 2010

Med hjärtat i halsgropen....

Hejsan!


Fy idag hände bland det värsta en förälder kan vara med om. Julia och jag skulle gå ut och leka och allt var frid och fröjd. Öppnade dörren höll henne i overallen och skulle låsa, hon snubblade över mina fötter och jag skulle fånga upp henne men tappar taget så hon trillar ner för våran sten trappa! Som tur va föll hon inte hela vägen utan föll ett trapp steg och rullade sedan hela vägen ner. Hon hade mössa på sig så den skyddade mycket. Hörde att hon slog i huvudet så jag blev ju livrädd. Sprang in med henne, gav nappen och försökte tittat om hon hade slagit sig hårt. Men inget syntes och hon slutade gråta efter 1 minut. Men jag blev så skärrad och rädd. Man anklagar ju sig själv direkt och börjar tänka på vad som kunde ha hänt! Hon hade verkligen änglavakt och det syns inget ikväll heller. Fy det var nog det värsta som jag har varit med om sen förlossningen med Julia! Tur att allt gick bra! Börjar nästan gråta nu när jag skriver om det.

Nog om det nu, allt gick bra så måste lägga det bakom mig. Men jag låter aldrig henne stå jämte mig så igen så länge hon är så här liten!

Julia sov ganska dåligt i natt vaknade många gånger och gnällde efter nappen. Men somnade om. Men hon får ju inte den sömnen hon behöver. Men hon vaknade vid 7.30 glad och sprallig som vanligt. Vi gjorde i ordning oss och åkte till dagis, hann inte gå annars hade jag faktiskt gjort det den lilla biten! Hon började leka med barnen och hade roligt. Hon ville åka rutchkana hela tiden så jag blev helt slut och hon blev lite små sur. Men sen var det samling. Alla dom andra barnen satt så fint och sjöng, men Julia är ju inte riktigt van vid samling så hon ville gå runt men efter en stund satte hon sig med. Efter det gick vi ut och det första Julia gör är att trilla rakt på ett hörn på en trälåda och sätter tänderna i läppen och börjar gråta! Kom lite blod men efter någon minut så var hon glad igen. Såg jätte otäckt ut! Sen när hon väl var på benen igen springer hon rakt in i sandlådan och trillar med huvudet rakt ner i sanden så hela ansiktet var fullt med sand och munnen med! Så mitt barn är väldigt klumpigt. Jisses vad vi har varit med om mycket idag! Hon gick även rakt in i vårat bord innan så jag trodde hon skulle börja blöda igen men icke. Jisses vart ska detta ta vägen! Efter dagis åkte vi hem, hon åt sen somnade som en stock.

I eftermiddags kom min mormor, mamma och morfar på besök. Det var trevligt, Julia hade fullt upp att underhålla dom, hehe! Hon har börjat snurra runt när hon dansar, det värsta är ju bara att hon snurrar och sen trillar självklart. Men hon lär väl sig snart!
Efterdet gick vi ju ut och gick en promenad på 40 min. Lagom precis innan det blev mörkt.
När vi kom in gjorde vi potatismos och och korv. Har aldrig sett Julia äta så bra som idag! Roligt att se. Sen fick hon bada för moset var över hela henne!

Nu ikväll har vi myst massor, hon har varit helt underbar. Vi har suttit och tittat i önskekatalogen med massor av barn leksaker i. Tror vi bläddrade igenom den 10 gånger, lika roligt varje gång hehe! Älskade unge=) Fick henne att skratta så där hysteriskt och roligt. Visst hon skrattar varje dag men när dom riktigt skrattar så där med hela hjärtat, fick tårar i ögonen! Tänk att vi har lyckats skapa denna ljuvliga unge! Nu sussar hon förhoppningsvis gott där inne. Hon kan vara lite lurig ibland!

I morse hade jag gått ner 0,6 hg=) Jätte roligt för jag hade stått still i några dagar ju. Men nu är jag nere på bmi 36,8! Härligt. Idag har jag ätit och druckit precis som jag ska. Skönt det. Måste göra så här varje dag för jag var så yr igår och det beror ju på att man äter så lite så det gäller att välja rätt mat!

Sofia och William var här igår kväll=) Slängde ihop en annans paj som jag tyvärr inte kunde äta själv men den verkade vara god=) Fick en jätte fin liten bukett av henne med, så gulligt=) Vi ska nog ses i morgon igen!

I morgon är det dagis igen då ska Patrik vara med. Så jag får lite egentid=)

Nu blir det snart desperate housewifes, om jag nu orkar hålla mig vaken!

Ta hand om er!

4 kommentarer:

Eleonore sa...

Vad roligt att allt går bra med både din otroligt stora resa och lillans inskolning.
Önskar er all lycka till!!!!
Kram Eleonore

Jessie sa...

Men då, va hon ramlar och slår sig lilla Julia! Hihi, ja hon är nog allt lite klumpig:P Fast de flesta barn brukar ju va lite fummliga.
Usch så otäckt med trappan! Man blir ju så rädd själv, och anklagar sig som du skriver.. Tuuur att det gick bra! Otäckt sånt där!
Skönt att det går bra med inskolningen och vikten.
Hejja er!
Hoppas vi kan ses snart, jag saknar er, bara så ni vet =)
Kram<3

Johanna sa...

Usch, vad hemskt med trappan.. :(. Man blir ju så rädd när sådant händer, tur att det gick bra!
Hi hi hon är ju för söt den lilla pluttan, visst är det underbart när man får se sitt barn så där extra lyckligt och glatt.. :).
Är så glad att ni finns i våra liv! Kramar

Madde sa...

Usch vad otäckt med trappan!! :( Det enda man tänker sen är ju på VAD som kunde ha hänt! :( Men man får inte tänka så (men det är ju viktigt oxå så man drar lärdom av det..) Men vad roligt att allt går bra på dagis iaf!! :) Det måste kännas jätte skönt! Hon är ju så duktig oxå, social och väldigt trygg i sig själv!
KLumpiga är nog alla barn i olika åldrar! Kan ju vara så att hon kanske växt lite "för "fort under ett tag eller så har hon så brått så hon inte hinner tänka :) Wille är oxå en klumpeduns ibland hihi.

Puss & Kram på er hjärtat!