tisdag 9 november 2010

Jag ser det snöar...

Som rubriker lyder snöar det! Jisses det bara vräker ner, har kommit massor och det lär ju fortsätta verkar det som. Det är blandade känslor kring snön. Gillar snö för det blir ljusare och mysigt på något vis och man slipper alla små kryp framför allt fästingar! Men sen är det ju så bökigt med snö, det ska skottas, sopas och skrapas av bilen, kylan och att köra runt med vagnen! Men snart är det min 25-års dag men det jag längtar mest till är ju självklart julen! Älskar julen och allt vad den innebär! Längtar så till första advent och det är inte långt kvar tills dess nu=)
Vi har varit ute på förmiddagen, Julia blev först överraskad och tyckte det var roligt. Men när hon kom på att det var svårt att ta sig fram blev hon genast på sämre humör! Men moster Erika försökte hålla henne uppe på benen men hon föll gång på gång och tjurigt blev det. Men när hon fick komma upp i famnen var det roligt igen. Vi träffade även på en prat glad Theo som jag fick på bild=)


Dagarna flyter på bokstavligen talat, hehe. Äter ju bara flytande nu tills på torsdag! Då får jag börja äta knäckebröd, äggröra, omelett och pure/mosad mat. Kanske inte låter så märkvärdigt men för mig ska det bli ljuvligt!

Jag hade ju gått upp ett kg när jag kom hem men nu har jag ju gått ner det och 3 kg till! Så nu har jag gått ner 17 kg! Känns helt underbart. Många kvar men är på god väg. Har gått från bmi 43 till 37 så det är ju bra! Får se om det stannar av lite snart, är beredd på det i alla fall för det är vanligt, även vanligt att man kan gå upp med men då är det ju inte fett utan mer vätska osv.

Ångrar absolut inte att jag har gjort denna operationen. Är så tacksam och glad att jag fick möjlighet till att göra den och jag är även så tacksam att ingreppet har gått så bra. Visst det kan forfarande hända saker men nu är den värsta biten över. Bara jag sköter mig så tror jag att det kommer gå bra. Min mage har slutat fungera helt, har inte varit på toa på 8 dagar nu så jag vet inte vad jag ska göra. Har försökt med det mesta. Men får väl fara till apoteket antar jag!

Ikväll åker Erika hem och det är ju jätte tråkigt, så roligt att ha henne här. Hon har ställt upp så mycket även Sofie som va i helgen! Tur jag har er!=) Har fått så fina presenter sen jag kom hem. Utav Erika och Sofie fick jag en björn borg parfym och ett jätte fint halsband, mamma gav mig ljus, strumpor, en mugg och en blomma, Patriks mamma kom med en jätte fin orkide och Madde hade köpt en fin liten blomma med ett så fint kort. Hon kan skriva och uttrycka sig hon! Blev så rörd! Snacka om att man blir bortskämd! Är så tacksam och lycklig för alla fina vänner och familj jag har! Utan er hade jag inte varit den människan jag är idag. Känner mig så stark och älskad!

Nu ska jag umgås med syster och försöka få ordning på orkanen som dragit igenom hela huset! Ser ut som jag vet inte vad!

Ta hand om er=)

2 kommentarer:

Jessie sa...

Ja jisses va snö det har kommit, och än vräker det ner.. Hmm ja det är sannerligen blandade känslor inför det där med vinter och snö.
Jag tycker ju det är jättefint och mysigt! Härligt med ljuset det ger, och glädjen det ger alla barn (ja de flesta skulle jag tro iaf!)
Men idag tycker jag bara det va jobbigt, haha :) Det är inte plogat för fem öre här i vårt område, och vi äger ingen egen snöskyffel än ;) Så det va kämpigt att ta sig fram med vagnen i den djupa snön (kramsnö dessutom!).

Längtar ocks¨å massor till advent och jul. Det kliar i fingrarna på mig, så här åker nog adventsstjärnorna upp tidigare i år ;)

Söööt hon är Julia! Urgullig mössa och overall!
Haha och bilden på Theo, ser jättekul ut!

Kramkram <3

Elin Hermansson sa...

Så söt hon är lilltjejen =) Ser underbart härligt ut!

Jätte skoj att du börjat blogga igen, det är spännade att läsa om din resa och du kämpar på så hårt. Härligt att du kan se resultat!

Kram till er!