måndag 15 november 2010

Tänk att min ängel redan blivit så stor!...


Hejsan!
Idag var det förstår dagen på inskolningen. Vi var där 1 timme och Julia gick direkt in och började leka med en annan liten tjej=) Så roligt att se, dom hade så roligt! Dagiset verkar jätte bra. Dom har kristen grund så dom ber bordsbön och berättar sagor om bibeln men de kan jag leva med. Sa att vi inte är religiösa men att det är okej. Julia får ju själv välja i framtiden vad hon vill tro på. Dom har delat upp grupperna så det är en grupp med 1-3 åringar och sen 3-5 år. Perfekt tycker vi. Julia kommer nog trivas bra där. Vi fikade lite och Julia hade ju fullt upp så hon hade nog helst stannat där hela dagen hehe! Men vi ska tillbaka i morgon och då är det mellan 9-11. Så nu är vi med fram till fredag då är hon ensam 1,5 timme. På torsdag ska jag gå in lite medan dom är ute och leker. Ska göra ett collage med lite bilder på Julia, oss och hemmet osv. Alla barnen har det vid sitt skåp. Så det tyckte jag var hel mysigt=) Men va som gick upp för mig är ju att hon har ju blivit så stor! Var tog tiden vägen!?

Tror det är en bra ålder att börja på dagis för dom har så lätt att anpassa sig nu. Ska bli roligt att se hur hon är resten av veckan=)

Trevlig dag igår! Vi städade lite på förmiddagen sen blev det middag. Kalopsen blev ljuvlig, verkligen super god och till efterrätt hade Jessica gjort blåbärspaj, smakade lite på blåbären=) Fick jätte fina rosor av Jessica med! Blev så glad=) Sen blev det fika hos pappa. Det var trevligt. Julia åt fika för andra gången hon som i vanliga fall inte vill ha för mycket sött bara vräkte i sig igår! Tur vi inte fikar så ofta!

Det var meningen att mamma skulle kommit men hon orkade inte riktigt med det så nu blev jag ensam i alla fall..Men men..

När Julia har vaknat ska vi gå ut en sväng..

Ha en toppen dag!

Inga kommentarer: