fredag 31 december 2010

Gott nytt år!!

Hej!

Nu blir det så dumt när man inte har skrivit på så många dagar!
Ska försöka hålla mig kort fattad!

Julen har varit jätte bra, tyvärr var ju Julia sjuk men hon började bli bättre på julafton sen på juldagen var hon feberfri men väldigt trött. Vi firade julafton hos mormor och vi var många 14 vuxna och 2 barn :) Jätte mysigt och roligt. Mycket god mat smakade lite av det mesta men höll mig borta från janssonen. Vi fick massor med roliga och bra paket. Fick bland annat, väggljustake, krukor, en underbar mysdress, badrumsmatta, vardagsrumsmatta, present kort på make up store, 2 fönster lampor till vardagsrummet, receptbok, hårinpackning m.m :) Julia fick massor, kläder, pulka, zackosäck, dockvagn, ullaredskundvagn hehe, docka, vit bord och 2 stolar, mora träsk film som hon är väldigt glad i, 2 andra filmer m.m.

På juldagen firade vi först med Patriks familj på förmiddagen, jätte mysigt och trevligt.
Sen åt vi julbord hos pappsen på eftermiddagen det var också jätte mysigt, pappas köttbullar är så goda :)

På annandagen fyllde Sofie 20 år så vi firade henne och var ute och åt. Jag åt nasi goreng heter det typ, stekt ris med curry, ägg och kyckling jätte gott och jag fick med mig en doggy bag hem :) Sen jobbade jag på kvällen.

Nu i mellan dagarna har det varit full rulle. I måndags gick vi på stan i Nässjö och Erika och Clas åkte hem. I tisdags hade Patriks mamma Julia så vi shoppade loss och gick på bio, Narnia blev det. Hittade en hel del kläder så det var väldigt roligt, köpte lite mindre storlek så jag kan ha dom ett tag. Så roligt att kunna handla dom kläderna man vill ha. Har varit tvungen att handla bland dom största kläderna på tex xlint, bib. Men nu så kan jag handla bland vanliga storlekar :)
Filmen var inte alls så bra som jag trodde men den var inte dålig heller. Den första är ju helt klart bäst. Åt faktiskt bio popcorn till filmen och det funkade jätte bra :) I onsdags åkte vi in till Jönköping igen och gick på stan istället. Så roligt att gå på gina tricot. Fattar inte att jag inte har kollat på kläder där innan för dom har faktiskt en del större kläder. Men nu kan jag handla där fram över i alla fall :) Men hittade inget direkt blev ett armbad, halsband och ögonskugga.

Igår tog vi det lugnt på förmiddagen sen på eftermiddagen åkte vi till Madde och Jocke i Hult där vi blev bjudna på en underbar middag! Potatisgratäng, kyckling som var marinerad i bland annat rosmarin och citron som låg på en bädd av morot och purjulök, kallsås och en grönsallad. Jag åt inte utav potatisgratängen men morötterna var gudomliga till kycklingen! Sen till efterrätt blev det bär med vitchoklad och glass. Smakade lite men vågade inte äta alls mycket av glassen för det är så många som dumpar på det. Men lite grann kände jag inget av :) Var så roligt att äntligen ses för det var på tok för längesen! Var så roligt att se barnen leka med ju :) Tyvärr så stannade våran bil när vi bara hade kommit 25 meter! Troligen batteriet men fasen vi har inte råd med fler utgifter på bilen nu! Måste laga dom 2orna vi fick efter besiktningen med ju :( Som tur va så körde snälla Jocke hem oss!

Idag tar vi det lugnt och ska plocka i ordning i all röra här hemma. Sofie är här och ska vara i småland till den 9.e så hon sover här ibland. Roligt tycker vi! Hon tycker väl inte det är så roligt när jag vill prova och låna alla hennes kläder hehe, men så roligt nu när jag kan ha lite av hennes ju :) Sen jobbar jag 16-20 efter det åker vi till Sofia och Ted på middag och firar in det nya året :)

Tack alla söta ni för era kommentarer dom värmer så och jag blir så glad och peppad av att läsa dom :)

Kommer lägga upp bilder från dagarna snart men har inte tid idag!

Gott nytt år på er alla! Känner på mig att detta året kommer bli kanon bra! :)

Ta hand om er!

Inga kommentarer: