måndag 20 december 2010

Helgen som gått :)



God morgon!

Nu har helgen gått och lördag och söndag var helt underbara!

Men fredagen var inte lika underbar tyvärr. Jobbade 8-16 men kände redan vid 9 att jag mådde konstigt, kände mig svag till en början. Men jag åt och drack som jag skulle men det blev inte bättre. Började skaka, svettas,blev yr och svimmfärdig. Mådde väldigt dåligt och trodde jag skulle svimma, väldigt obehagligt. Gick ner till sköterskan på jobbet och tog ett blodscoker. Tro fan att jag mådde dåligt mitt blodsocker låg bara på 2.2 enheter! Så jag fick ju ta mig ner till fika rummet och äta direkt. Fick i mig maten men det blev inte bättre direkt. Så jag sa till mina arbetskamrater att antingen får jag gå och lägga mig en stund eller gå hem. Dom tyckte att jag skulle gå hem för dom var tillräckligt med personal. Så nu vet jag hur ett blodsockerfall känns. Har känt så här många gånger innan när man inte har ätit bra under flera år. Men i fredags kändes det så obehagligt hade inte kontroll och fick ångest. Men älsklingen hämtade mig för jag ville inte köra själv så vi åkte upp till mormor och efter någon timme där började jag må bättre. Så efter några timmar körde jag hem bilen. Får helt enkelt försöka äta ännu oftare men det är verkligen inte lätt. På kvällen kom Erika :)

I lördags skulle vi fira lilljul hemma hos Madde med familj. Men tyvärr så hade hon åkt på magsjuka! Stackaren! Så vi beslöt att vi är här istället. Så vi började röja massa och ordnade till kvällen. Så vi blev 8 vuxna och 3 barn. Vi åt så mycket god mat, ( Se bilden ovan) vi hade knytkalas och det blev ju hur bra som helst :) Efter maten körde vi vår klassiska julklapps lek, lika ivriga och galna som vanligt så blev det ju jätte roligt! Jag fick ett sy set hehe, slogs för en ansiktsmask och en sån här huvudmassage eller vad man ska kalla det. Men tyvärr så kan man ju sitta med massor av saker sen helt plötsligt är det tomt hehe! Johanna och Tony drog in den stora vinsten:) Efteråt plockade vi fram gottebordet med pepparkakor, tomteskum, paradisask och glögg. Snacka om att paradisasken gick många varv direkt hehe! Vi hade en hel mysig och rolig kväll! Synd bara att Madde med familj fattades :(

Igår satte vi igång med storbak här hemma! Både Erika och jag älskar att baka och laga mat så inspirationen flödade! I alla fall för mig hehe! Vi bakade snöiga kakor som är ett recept från Leila Lindholm, älskar hennes recept, blev jätte fina kakor:) Sen gjorde vi kolasnitt med pepparkakskrydda, super goda och smidiga! Blev även kanelhjärtan dom blev också goda och så söta:) Sen gjorde vi mjukpepparkaka även den från Leila Lindholm! Den smakade vi tyvärr inte på så vi får väl hoppas att den går och att äta, hehe men den luktade väldigt gott i alla fall. Jag smakade en liten bit på varje kaka och det gick ju bra :) Vi stod även och gjorde julköttbullar på 2.2 kg. Det tog sin lilla tid sen måste man ju steka en liten och provsmaka så dom är okej så efter 3 provsmakningar blev vi nöjda :) Men vi kände väl att det gör inget om vi gör lite köttbullar till så det ska vi göra i dagarna. Vi blir ju ändå 14 vuxna och 2 barn på julafton! Jisses sån riktig gameljul när man träffas alla:) Vi skulle varit här här men eftersom vi ska iväg på julfrukost hos Patriks bror på julaftonsmorgon så ville vi inte behöva stressa, så mormor erbjöd sig att vi kunde vara där och det blir ju jätte bra det med! Hon har ju 2 soffgrupper och 3 tvapparater hehe! Så det känns väldigt skönt att slippa stressa så! Erika och jag var helt slut efter allt stök i köket sen! Clas och Erika åkte hem vid 17 tiden, men dom kommer ju på torsdag igen :) Vi gjorde inte massor igår kväll utan vi satt i kö till försäkringskassan 3 gånger angående tillfällig föräldrapenning. Snacka om att vi var lite irriterade när vi ringde tredje gången och fick vänta ytterligare 20 min för att komma fram. Men nu är det förhoppningsvis löst på den fronten i alla fall!

Tyvärr så har inte min chef skickat in mitt sjukintyg så jag vet inte när jag kommer få min sjukpenning nu! :( Fy vet inte hur vi ska klara oss utan dom! Eftersom jag har träffat min chef vid 3 tillfällen och inte fått tillbaka sjukintygen så trodde ju jag att hon hade skickat in dom :( Men ska ringa henne idag och vill hon inte skicka in dom får jag åka in och skicka dom själv!

Idag är Julia hemma så vi ska mysa runt lite här hemma till älsklingen kommer hem i eftermiddag. Funderar på att göra lite julgodis då :)

Har fått kort sen Lucia med så tänkte lägga upp dom sen :)

Ha en toppen dag :)

Inga kommentarer: