söndag 12 december 2010

Mätning och vägning!

Hej!

Det gick bra att jobba igår=) Gjorde gammeldags äppelkaka till dom boende och det blev väldigt uppskattat=) För övrigt var det en bra dag. När jag kom hem vid 21.30 åt jag lite, sen la vi oss. Var helt slut.

Idag var det nästan 2 veckor sen jag mätte mig så vi tog fram måttbandet. Har försvunnit 19 cm på 13 dagar. Mest skillnad var det på brösten, under brösten, rumpan och armarna. Kommer inte ha några bröst eller rumpa kvar sen, hehe! Hade gått ner lite till idag men på dessa 13 dagar har jag "bara" gått ner 2,3 kg. Har 0,8 till ett utav min del mål! Har sagt att jag ska klara det till jul så det borde jag göra! Känns som det går så sakta men det gör det ju inte egentligen! Önskar jag inte vore så ivrig och passade på och njuta av mina 23 kg jag har gått ner! För idag har jag exakt gått ner 23 kg och mitt bmi ligger nu på 35,3.

Det var svårt att få i sig all mat som man skulle igår men gjorde mitt bästa i alla fall. Det gynnar ju inte viktnedgången av att inte äta som jag ska för då bara stannar det av.Konstigt nog är det så!

Idag jobbar jag bara 16-20, skönt det! Vi ska försöka ta oss ut en sväng om vi orkar röra oss runt med vagnen i snöyran!

Är det bara jag och mina kära sambo som gillar julkalendern? Vi är nog allt lite barnsliga av oss, hihi. Men vi har alltid tittat på julkalendern=) Den för i år tycker jag i alla fall är rolig=)

Nu ska jag äta lite frukost! Ha en bra dag!

Ta hand om er!

2 kommentarer:

Jessie sa...

Hallå gumman!
Härligt att du har kommit igång med jobbet igen.
Woow 19 cm! Herregud!
Jag beundrar dig verkligen, det är ju ett jättejobb du lägger ner! Allt med hur mkt och vad du ska äta och dricka..
Hoppas du mår jättebra!
Och jo då, jag och Tilde (hehe mest jag då:P) tittar på julkalendern varje dag och tycker den är bra =)

Kram på er! <3

.Malin sa...

Grattis till dina tappade kilon!
Du har ju gått om mig med racerfart här! ;)
SKitbra!!
Skönt att det går bra och jobba med.. Härligt!
Men du.. 19 cm är inte illa du! jisses!!!

Kram på dig coh kämpa på!