tisdag 21 december 2010

Min lilla ängel är sjuk :(


Dagen började väldigt bra :) Julia kom upp på morgonen och såg den pyntade granen och blev så förvånad och glad när hon fick syn på den. Hon gjorde glädjetjut, steppade och sa ååhhhh titta och wow hehe! Sen ajaj med :) Hon åt upp all sin gröt och var på ett strålande humör. Lämnade henne på dagis och åkte hem och gjorde knäck. Precis när jag hade hällt upp dom vid 11.30 ringer förskolan och säger att hon är sjuk. Ja blir så förvånad och säger är hon sjuk?! Ja hon har 39 graders feber. Så jag åkte som en raket bort och hämtade henne. Hon var inte gnällig utan mer trött. Så jag gav en alvedon och la henne. När hon vaknade igen så var hon glad och har lekt på bra och druckit massor men inte ätit jätte bra men ändå middag och gröt nu ikväll. Men nu såg jag på henne igen att hon började bli röd i ögonen och matt, tog febern och då hade hon 40,1 :( Så nu har hon fått en ipren och jag har lagt henne. Men hon ligger bara där inne och babblar hehe. Hoppas hon somnar snart för hon behöver verkligen det. Hon hade sån frossa innan med men det försvann. Är så livrädd för feberkramp. Skulle få fullständig panik om hon skulle få det och särskilt om jag är ensam hemma! Men förhoppningsvis hjälper iprenen nu så får vi ge alvedon och varva med för att hålla den nere!

Jag har hunnit med att göra lite jul godis idag=) Gjorde ju knäck men tyvärr blev den lite mjuk, tycker själv att den ska vara lite mer hård! Sen gjorde jag wienernougat, cornflakes godis med mintkrokant och Ann godis som jag kallar det :) Pappas fru som är Ann hade gjort det förra året då tar man dubbel nougat och mandelmassa eller helst marsipan och klistar ihop som kuber med nutella sen doppar man dom i choklad! Blir hur mumsigt som helst :) Så nu är kylen full av godis! Men vi ska ju ha det till jul sen ska jag slå in i cellofan papper och göra en korg till morfar som vi brukar göra varje år :) Funderar på att göra choklad kola, men det beror helt på hur Julia mår nu i dagarna. Ska i alla fall göra julköttbullar i morgon igen så vi har lite hemma :)

Är så trött och känner mig svag i kroppen. Vet inte vad som händer i min kropp. Jag tycker jag äter och dricker bra men vågen den vägrar röra sig. Står helt still. Men men det kommer väl igång igen! Ikväll får jag se till att lägga mig tidigt!

Nu ska jag ta mig något att äta!

Ta hand om er!..

Inga kommentarer: