måndag 6 december 2010

Underbar helg..

Hej

Nu får jag nog ta och skriva lite innan jag kommer efter allt för mycket. Blir så långa inlägg annars;)

I fredags åkte vi till Linköping. När vi väl kom fram gjorde vi i ordning oss och åt en god grekisk panna som det kallas:) Underbart att slippa mosa och mixa maten! Sofie använde sin vågtång i mitt hår för första gången och jag blev riktigt nöjd, roligt att göra något annorlunda. Jag har alltid bara nedsläppt eller i toffs nämligen. Så nu har jag lånat mormors vågtång så jag kan göra det när jag vill vara lite extra fin:) Vi åkte ner till konserthuset och fick en bra parkering! Vi letade reda på våra platser och insåg att vi hade fått jätte bra platser enligt oss själva=) Konserten var både rolig och fin! Vi hade en kanon kväll och det var helt klart värt pengarna=)

På lördagsmorgonen kom Erika, Sofie och Clas in till mig och sjöng så fint hehe=) Dom hade gjort en smarrig omelett så jag fick i mig halva i alla fall=) Utav dom fick jag present kort på a6, ljus och en mascara=) Sen gjorde vi i ordning oss och åkte hemåt När jag kom hem så hade älsklingen fixat paket=) Fick en slipmaskin kan man säga som man har till sina fötter och en salva! Jätte bra för mina fötter är verkligen hemska! Vi åkte sen in till stan och åt på matlyckan med morfar hans fru, min mormor, min morbror och hans familj och alla mina systrar. Jätte trevligt och gott. Tog med en doggybag hem=) På kvällen sov Sofie, Erika, Clas och Felicia här så vi satt och spelade olika spel och bara hade roligt. Så min födelsedag var verkligen kanon!

Igår städade vi på morgonen och gjorde i ordning oss till kalaset som började vid 14 som var för både mig och Erika. Min mamma och pappa planerade oss syskon lite dåligt, 3 barn i december, vilken lycka;) Vi var 13 st, så fullt hus=) Vi bjöd på kyckling ala Vera heter det, de är en slags kyckling gratäng med ris och sallad. Verkade uppskattat=) Sen bjöd vi på färdig köpta kladdkakor, orkade inte baka. Bakar alltid annars men nu när vi bjöd på mat så hann vi faktiskt inte med det. Jag fick massor med presenter så som presentkort, pengar, ljus, ett kit med olika ansiktskrämer, trisslåter m.m. Så nu kan jag minsann handla kläder=) Men väntar lite för det lär ju behövas några uppsättningar innan kilorna har rasat.

Har haft en helt underbar helg men så intensiv, så är helt slut Har åkt på en förkylning med men det var ju väntat eftersom alla andra omkring mig är det!

Julia hade en riktigt dålig kväll,helt hysterisk men nu sover hon i alla fall! Förkylning, tänder och övertrött är ingen bra kombination!

I morgon ska jag väga mig, så jag hoppas på att vågen är snäll!

Nu ska jag passa på och lägga mig så jag får lite sömn, lillan har ju en förmåga att vakna flera gånger per natt..

Ta hand om er!

Inga kommentarer: