måndag 13 december 2010

Älskade barn!



Vilken underbar dotter vi har lyckats skapa! När jag hämta henne på dagis sa fröknarna att hon hade sovit i 50 min. Direkt tänkte jag att då måste jag få henne att somna en sväng på eftermiddagen för att få henne på glatt humör till kvällen. Men tror ni att hon ville sova? Nej självklart inte. Så jag fick på henne tomtedräkten och hon sprang runt här hemma. Bilden är från idag=) Min mormor och Patriks mamma kom och då blev hon direkt på gott humör och busade runt. Tyvärr kunde inte älsklingen ta ledigt från jobbet för han har tagit så mycket föräldraledigt och vård av barn så dom hade nog blivit helt galna i så fall. Så det var verkligen trist. Men filmade allt så han får se i morgon=) Vi åkte bort till missionshuset där även pappa och hans fru kom=) Roligt att så många ville komma på hennes luciafirande=) Hon gick in med dom andra barnen direkt och vi gick och satte oss. Visste inte vad jag skulle förvänta mig eftersom hon egentligen borde varit väldigt trött. Men ut kom luciatåget och hon sken som en sol! Spelade ut hela sitt register. Dansade, skrattade, log, hejade, sjöng och diggade. Hon var så lycklig, hehe! Flera av fröknarna kom fram efteråt och sa att hon hade nog roligast av alla barn hehe=) Så duktig och rolig var hon! Fick hålla tårarna borta och samtidigt som jag halvt skrattade ihjäl mig så skulle jag försöka filma hehe! När barnen var färdiga fikade vi och Julia sprang runt som en galning bland allt folk. Hon är inte den som är rädd av sig precis! Är så stolt över henne! Hon var så söt med ju! Pappa tog massa kort så jag ska lägga upp lite bilder sen när jag har fått dom=)

Jobbade igår kväll och idag på förmiddagen så jag är helt slut nu efter allt ståhej! Men det har gått jätte bra på jobbet och det är skönt att vara tillbaka!

I morgon ska jag på kontroll efter operationen vid 10.40. Ska väl prata lite med läkaren sen kanske dom väger mig osv. Får se vad dom säger om min viktnedgång. Men alla kroppar är ju olika vissa går ju ner mer än andra och enligt mig själv så är det en bra viktnedgång, 9 kg sen operationen. 6 Veckor sen jag opererades nu och allt funkar bra. Vågar inte testa allt än. Men har ätit mörkt bröd, pasta och ris nu i alla fall och det har gått bra=)

Nu ska jag äta lite rester sen middagen älskligen gjorde innan. Köttfärslimpa, mums min älskling han kan han=)

Ta hand om er=)

2 kommentarer:

Jessie sa...

Kommer på mig själv med att sitta med ett leende upp till öronen när jag läser om Julia! Fy sjutton vilka going hon är!
Förstår om det måste varit en fröjd för ögat att se, och hur det måste ha värmt ditt hjärta, hur extra stolt du måste känt dig!
Synd att Patrik missade det! Men tur att du filmade =)
Vill gärna se kort vännen! Hon är så söt Julia!
Åh vad jag längtar efter att Tilde ska få gå luciatåg!:D
Jag kommer grina ihjäl mig...
Stor kram till er! Längtar efter er, massor!
Hoppas vi kan ses snart igen så barnen får leka lite, Tilde skulle bli så glad =) Hihi sen behöver hon öva på att bete sig som folk ;)

Syster Erika sa...

Älskade Julia, du är allt en speciell underbar liten stjärna ! :) Är så glad och lycklig att du finns i våra liv och du med såklart syster! :):)