torsdag 16 december 2010

Ett av mina delmål avklarat! :)


God morgon denna härliga snöstormiga dag! Jisses vad det blåser och snöar!
Idag var vågen underbar! Jag nådde äntligen ett utav mina större delmål! Kändes så bra att jag äntligen är förbi den vikten och aldrig ska jag tillbaka dit igen! -24 kg exakt idag=) Bmi på 34,9! Nu mot nästa delmål! Om 10 kg når jag en gräns som jag inte har varit på sen i högstadiet! Kommer kännas helt sjukt bra när jag väl är där :)

Var på återbesök i tisdags och fick träffa läkaren och dietisten. Dom vägde mig och tog midjemått och blodtryck. Har förlorat 16 cm i midjan sen september, skönt det=) Läkaren tyckte att jag hade en bra viktnedgång. Precis lagom för att huden ska hänga med och kroppen ska må bra. Han sa att dom som fullkomligt rasar mår oftast väldigt dåligt. Så det var bra. Träffade sen dietisten och hon var lika gullig som vanligt. Hon tyckte jag skötte mig bra och vi pratade lite om hur man känner in för jul och andra frestelser. Men har faktiskt inte ens tänkt på att julen kommer bli jobbig. För jag kan äta mycket på julbordet och det är jag nöjd med! Sen andra frestelser har jag inte känt att jag lidit för precis. Igår smakade jag en pytteliten kladdkakebit och jag blev nöjd på den. Bara grejen att jag får smaka gör mycket! Måste säga att bemötandet och hjälpen man får i Eksjö har varit enorm. Dom har verkligen tagit en på allvar och hjälpt till så gott dom har kunnat.

Idag skulle vi åkt till neonatalen på ryhov för att gå på kontroll. Julia åker dit eftersom hon hade en sån tuff start i livet. Egentligen är hon på gränsen att behöva dom men som hennes läkare säger så är det lika bra. Men eftersom det är sånt snö kaos och både Julia och jag är snoriga så stannar vi hemma. Vill inte ligga och köra den biten i detta väder bara för en kontroll.

Så idag håller vi oss bara hemma, mormor dyker nog upp en sväng sen kan jag tänka mig :)

Nu ska jag käka frukost!

Ta hand om er!

2 kommentarer:

Madde sa...

Wow Mikaela! Här händer det grejjer, sakta men säkert! Som sagt bättre att det går lite långsammare än fort, det är ju det som håller i längden. Det som du mår bäst av! Du kämpar på jättebra och jag är glad att det går framåt! Ser fram emot när vi kan träna tillsammans och gå våra långpromenader! :)

Följer dig heeela vägen. Hejja Mickan! Du ska vara stolt över det du redan åstadkommit!

Puss och kram!

Anonym sa...

hejja gumman! bra gjort och jag hejjar på dig! puss nella