måndag 28 februari 2011

Mammas hjärta...


Lillan nu efter dagis, tittar på Nalle Phu :)
Har varit på uppföljningssamtal idag på dagis. Det är för att se vad man tyckte om inskolningen och om man har några frågor. Jag antog att det inte hade varit några problem med Julia för jag frågar ju varje gång hon varit där hur det har gått. Som jag trodde så hade dom inget negativt att säga alls. Dom tycker hon är trygg och glad. Hon trivs på dagis och är aldrig ledsen, snarare arg ibland, hehe! Hon har humör ungen! Hon leker mycket på egen hand och klänger inte på personalen. Men hon har aldrig varit ett klängigt barn. Ibland har jag nästan önskat att hon vore det så man fick gosa lite med henne. Men allt är ju på hennes villkor, hehe! Sen sa dom även att hon är väldigt aktiv och det har vi ju alltid vetat! Hon har alltid sovit lite och varit igång hela dagarna och även nätter ibland. Sen är hon ju ett väldigt slabbigt barn och slabbar en del när dom äter, knasiga barn. Men hon slutar nog med det snart. För det är inte det att hon inte kan äta ordentligt utan mer att hon inte koncentrerar sig på vad hon göra utan grejar med massa annat samtidigt. Julia har fortfarande aldrig varit ledsen när vi har lämnat henne och det är nog ganska ovanligt men samtidigt så kanske hon tar igen det sen! Hon kan även göra sig förstådd nu, hon kan några av barnens namn och pratar på säger dom :) Jag är så stolt över våran lilla tjej. Att få höra att hon är trygg glädjer mig massor, vår starka tjej :)

Igår jobbade jag 8-20, men det gick kalas bra. Dagen rullade snabbt på. Jobbar bara i morgon 15-20 och fredag 8-14 denna veckan, så skönt :) Så ska passa på och mysa och busa mycket med lillan:)

Idag har vi ingen bil så vi har gått till dagis, hehe riktigt jobbigt att gå hela vägen dit som tar 8 min! När jag hade lämnat lillan bakade jag en banankaka, Leila Lindholms recept. Låter kanske inte så gott men den blir så saftig och god. Men vågar bara smaka någon smula annars dumpar jag nog. Sen plockade jag i ordning överallt, dammsög och diskade. Så man får passa på när man har tid!

Bilen ska besiktas på fredag så kan vi förhoppningsvis börja använda den igen. Går inte att bara ha en bil! Snart kommer älsklingen hem som jobbar över lite idag. Då blir det middag. Tror jag slänger ihop en köttfärssås. Vill inte äta pasta för jag mår så illa av det. Men kan ju ta något annat till.

Ha en fortsatt förhoppningsvis bra dag :)

Inga kommentarer: