tisdag 22 februari 2011

Sjukstuga!

Hej!

Skulle ju jobbat först 8-14 idag sen fick jag ändra till 8-12 eftersom Julia inte kunde gå till dagis. Men det slutade med att jag var på jobbet till 9.30. För Julia hade kräkts i natt och hade diarré på morgonen. Patrik vaknade och hade ont i magen och fick börja springa men jag åkte till jobbet ändå. Men sen ringde han och sa att jag skulle komma hem för han började spy. Så det var ju bara att handla med sig cola, kex, fruktsoppor och rostebröd och bege sig hemåt. Julia hade 39 graders feber och var allmänt hängig men fick ipren, som hjälpte lite. Patrik har vilat nu och har fått springa en del. Hoppas nu bara jag slipper men verkar ju inte lovande precis! Tycker så synd om Julia för hon är så förkyld, riktigt rosslig hosta, snoret rinner hela tiden och hög feber. Så börjar hon kräkas och bli lös i magen med stackarn. Så får vi knappt i henne något att äta men huvudsaken är ju att hon dricker bra. Var enda gång jag lyckas få upp hennes vikt lite blir hon sjuk och går ner igen. Men tur är det ju att vi har lyckats få upp den innan hon blir sjuk så hon har lite att ta av. Hon är ju redan smal ungen :( Men men välmående är hon ju i alla fall!

Hoppas nu hon blir frisk snabbt. Har ju haft hög feber sen i lördags. Men den går ju ner på dagen i alla fall så hon piggnar till lite. Märks så att hon är sjuk för hon sover 2 längre stunder på dagarna, i vanliga fall sover hon 1 timme sen är det bra. Får se hur jag gör tills i morgon för jag ska ju jobba 8-14 egentligen men det beror ju helt på hur dom mår här hemma!

Nu sover lillan en stund så jag ska passa på att plocka i ordning lite..

Inga kommentarer: