måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag...

God morgon :)

Idag är det alla hjärtans dag :) Som jag tidigare har sagt så firar vi inte så jätte mycket såna här dagar utan vi talar istället om att vi älskar varandra och gläds åt vad vi har i våra liv!
Jag har köpt ett kort och så ska jag göra kasslergratäng till mina älsklingar innan jag åker till jobbet har jag tänkt. Det är i alla fall något :) Synd bara att vi inte kan äta detta tillsammans, men vi går om varandra nu i 3 dagar! Men vi fick lite tid ihop igår kväll :)

Helgen har varit fantastiskt rolig och intensiv :)

I fredags hämtade vi Felicia och sen Erika på stationen, gjorde tacos och precis när vi ätit färdigt kom Sofie och överraskade oss :) Så det blev en mysig kväll. I lördags åkte vi till Sävsjö badhus och badade. Skäms att säga det men Julia har ju inte badat inomhus så innan. Var enda gång vi har planerat in det har hon blivit förkyld eller fått feber. Men då blev det av i alla fall :) Oj vad hon älskade det, hon var så lycklig! Så det var så roligt att se. Hon älskar ju att bada ungen :) Så vi badade i 1,5 timme minst och Julia hade nog velat fortsätta länge till men hon började bli trött och bättre att sluta medan det är roligt ju! Efter badet åkte vi hem för att fixa i ordning oss lite snabbt sen blev det en träff i Hult hos Madde med familj. Vi var Erika, Sofie, Madde, Johanna och Nella med familjer så fullt hus :) Barnen hade så roligt ihop!
Sen begav vi oss hemåt och tittade på melodifestivalen och tog ett glas vin. Tyckte denna delfinalen var bättre än den förra faktiskt.

Igår gick vi upp trötta och kalla på morgonen. Vår panna har inte riktigt fungerat som den ska så det var bara 17-18 grader här hemma och det är kallt när vi brukar ha ca 21 grader. Julia hade även vaknat mycket under natten så därför var vi trötta. Men efter frukost packade vi in oss i bilen och åkte ut till Lövhult. Där gick vi tipspromenad i det fina vädret och det ingick även fika där så det blev hur mysigt och trevligt som helst! Efter det åkte vi direkt till pappa där vi blev bjudna på mango chutney kyckling! Riktigt smarrigt var det! Sen begav vi oss hemåt och jag slängde ihop en annanas paj sen kom Oskar och Sara på besök så då fikade vi och snälla Oskar hjälpte oss med pannan så vi fick upp värmen! Så nu är det varmt och skönt hemma igen! Jag var aldrig frusen innan men sen operationen fryser jag nästan jämt!
När dom hade åkt la vi lillan och tittade på solsidan, så roligt det programmet ju! Sen gjorde vi inte mycket mer än att bara ta det lugnt. La oss rätt skapligt för vi var ju båda helt slut efter denna helgen!

Är så glad för äntligen har vågen visat något som den inte har gjort sen jag var 13-14 år! Kan inte få in i min skalle att detta är min nya vikt! Känner mig fortfarande väldigt stor. Visst nu är jag ju absolut inte smal men jag är inte så tjock som jag var för 34 kg sen! Har nu gått ner exakt 34.1 kg! Helt ofattbart! Svårt att hänga med sen har vi ingen hel kroppsspegel här hemma som jag kan spegla mig i. Borde verkligen skaffa det så jag kan se att jag går och har gått ner i vikt!
Hur ska jag få in i huvudet att jag har gått ner en hel del och njuta av det? Vill inte bli helt vikt fixerad utan vill njuta och vara glad över att dessa kilon är borta från min kropp! Herregud 34 kg är ju fasen mycket!

Idag jobbar jag 14-20 men ska vara på jobbet tidigare för jag ska ha välkomssamtal med anhöriga till den jag är kontaktman för. Lite nervöst faktiskt för jag har aldrig haft det innan! Men både chefen och sjuksköterskan sitter med också så jag behöver ju inte prata hela tiden precis!

Vilket långt inlägg det blev nu då! hehe!

Här kommer 2 bilder sen badet i lördags! Bilden på Julia och Erika blev så fin :)

Ha en kärleksfull alla hjärtans dag

Min älskling
Så fina :)

3 kommentarer:

Syster Erika sa...

Jag kan förstå att det är svårt att förstå att du har gått ner så mycket det blir det ju för oss andra också men herre gud så liten du är nu, som sagt det var längesen du vägde så här men börja njut för du kommer ALDRIG komma till den vikten igen!! :)Du förtjänar det bästa syster! Ja vilken bra helg vi har haft och hunnit med en massa kul :) Ska verkligen bli kul att åka till gbg i helgen, längtar :)

Aktiv läsare sa...

Jag beundrar verkligen dig. Du är så himla duktig som gått ner så många kilon. Du är nog en inspirationskälla för många andra. Lycka till i fortsättningen också!

Anonym sa...

GUd vD DU ÄR DUKTIG helt otoligt, det är beundransvärt, lägg upp en bild,