måndag 7 februari 2011

Tappar mitt hår :(

God kväll!

Har i flera veckor nu tappat väldigt mycket hår. Tömmer borsten innan duschen och efter så är den helt full igen, brunnen i duschen är full av hår och jag kan dra bort stora klasar! Detta är en vanlig biverkning av snabb viktminskning och näringsbrist. Jag blir så ledsen över detta för nu har mitt hår blivit så tunt mot vad det har varit. Är så rädd att jag ska tappa mer så man kan se rakt in i skalpen! VE OCH FASA!!.. Kanske låter som en bagatell men mår verkligen dåligt över detta och hatar att duscha nu bara för att jag vet hur mycket jag kommer tappa :( Vet inte vad jag ska göra åt detta mer än att ta hand om mitt hår så gott jag kan och äta så bra jag kan för att slippa för mycket näringsbrist!

Jag har åkt på något virus med så snorar, huvudvärk, matt och hängig. Ingen feber men känner mig ändå febrig. Men men hoppas det går över.

Melodifestivalen var väl sådär. Ingen låt som jag tycker ska vinna men några av dom kommer jag definitivt lyssna på när dom kommer ut :)

Skulle jobbat 8-20 igår men kände redan när jag vaknade att jag mådde skit. Men jag åkte in till jobbet och skulle försöka jobba ändå. Men det gick bara inte så vi fick ringa in vikarie och snälla Marie stannade och jobbade mellan 16-20 åt mig! Känns så dumt när det är på helgen men vad gör man när man mår dåligt! Det löste ju sig i alla fall. Så igår låg jag faktiskt nästan hela dagen. Det var först på eftermiddagen jag kom upp och gjorde lite men sen blev jag helt slut igen. Idag har jag bara fixat lite här hemma och myst med Julia. Sofia och William kom på en fika i eftermiddags :) Lika trevligt som vanligt. Roligt nu när barnen leker mer ihop! Efter dom hade åkt gick jag och Julia ut och så fort vi var ute så började det vräka ner snö. Så vi gick bara till brevlådan och in igen. Men Julia hade inget emot det för hon bara halkade ute ändå. Men några nypor luft fick vi i alla fall :)

Så vi stekte pannkakor och badade istället och det var ju uppskattat. Hon älskar verkligen att bada! Sötnöten :)

Nu sitter jag bara här och glor! Önskar att jag hade kunnat åkt på gbp träffen i jkpg idag men eftersom jag inte kände mig på topp fick jag av boka det istället. Var nog lika bra det när jag såg vädret nu ikväll. Inte roligt att ligga och åka själv så i 5 mil enkel resa! Men hoppas att jag kan vara med på nästa träff. Vore roligt att träffa andra som har gjort operationen med! Man behöver nog träffa människor som har lite mer förståelse för vad man går igenom. För det är många där ute som tror och tycker att detta bara är en genväg och fusk. Men så är det verkligen inte! Man tar faktiskt en väldigt stor risk och ett beslut man måste leva med i resten av sitt liv! Inget jag ångrar än så länge i alla fall!

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen, är så trött. Synd bara att älsklingen jobbar kväll denna veckan. Blir så ensamt utan honom brevid mig! Natti natti...

1 kommentar:

Jessie sa...

Så tråkigt att du tappar så mkt hår! Visst får man panik?!
Jag tappade mängder efter amningen med Tilde, och det har väl inte avtagit särskillt mkt, utan jag fortsätter att fälla! Det är hår överallt här hemma känns det som.. Och visst drar man sig för att duscha när man vet att det bara ramla av en, och sätter sig i golvbrunnen. Mitt hår har också blivit mkt tunnare! Glad jag har mkt hår från början, men det är inget kul alltså.
Funderar på att kolla på hälsokostbutiken om inte de har något man kan ta. Kanske något du med skulle kunna ta? Kolla upp det! Inte bra att du ska gå runt och må dåligt över det och oroa dig, det är nog inte heller bra!

Hoppas du blir kvitt det dumma viruset och att lilla familjen inte åker på det.
Krya på dig gumman!
Kramar