torsdag 3 februari 2011

Torsdag..

Hejsan svejsan!

Blev kanske ett lite upprörande inlägg sist men vad skönt att skriva om det. Alla föräldrar gör vad dom tycker och tror är bäst för sina barn. Alla får tycka olika och man gör inte lika som alla andra. Det är ju därför våra barn blir så olika. Sen har dom sina personligheter som jag inte tror man kan styra utan man får forma dom så gott man kan! Jag vet i alla fall att jag är en väldigt bra mamma till min dotter och hon gör mig stolt varje dag! Ibland kan det vara så tufft att vara mamma och pappa men det är faktiskt mest helt underbart!

Igår städade jag här hemma och idag är det ett bombnedslag igen! Phuu så är det när man har en busig unge här hemma som springer runt med allt hon hittar hehe! Vi åkte in till stan en sväng och hälsade på Patriks bror med familj och fikade en sväng! Sen åkte vi förbi mormor för hon hade köpt en så söt kläning till Julia :)

Underbara Julia är så duktig när hon ska sova, nästan aldrig protest utan vi lägger ner henne och går ut, antingen somnar hon direkt eller så ligger hon och pratar en stund sen somnar. Igår frågade jag om hon ville sova då tog gullungen mig i hand och gick till sängen och ville att jag skulle lägga henne :) Så duktigt! Men sen är ju tyvärr inte nätterna så roliga för henne nu för hon vaknar väldigt ofta, tänderna kliar och gör ont. Hon är även lite lös i magen nu med. Samma visa varje gång när det kommer tänder. Men tack och lov så äter hon bra i alla fall!

Vikten har gått lite neråt nu! Så nu har jag gått ner 32.5 kg! Jippi :) Har 2.5kg till jag kommer till mitt andra delmål och en vikt som jag inte har haft sen jag var 13-14 år! Fatta, helt sjukt! Men tyvärr har jag ju inte den kroppen som jag hade då efter allt jojobantande och barn. Men huvudsaken är att jag mår bra och är frisk!

Vid 13 ska vi vara i Eksjö hos Nella med familj. Då kommer även Madde & William, Johanna & Mollie:) Ska bli jätte roligt! Barnen har så roligt tillsammans med ju!

Nu ska jag ta disken och förbereda maten som idag blir lax, potatis och kall sås! Mums!..

Ha en toppen dag!

Inga kommentarer: