tisdag 8 februari 2011

Matdagbok...

Hej!

Julia har varit på dagis 9-14 idag och då passade jag och älsklingen på att ha lite egentid och åka och simma på Rosenlunds badet! Jätte härligt och skönt! Simmade inte jätte långt men ändå så man blev trött. Efter det åt vi lunch på Dragon och åkte tillbaka hem. Då hämtade jag lillan och åkte till mamma i Bodafors. Hämtade upp mormor på vägen med! Så vi fikade lite och handlade åt mamma! Julia busade som vanligt! När vi skulle åka hem så var det verkligen blixthalka mellan Bodafors och Nässjö, fick ligga i 60 km/tim. Riktigt otäckt! Men sen mellan Nässjö och Solberga var det inte alls lika halt men körde ändå sakta för man vet ju aldrig på sina ställen!

Efter min operation var jag jätte duktig med att skriva matdagbok. Där skrev jag precis allt jag åt och drack under en dag och det var jätte bra. Så nu ska jag börja med detta igen för jag märker att jag äter helt konstigt. Vissa dagar jätte bra kan jag tycka men sen när jag väl tänker efter så blev det inte så bra! Svårt att komma ihåg att äta när man inte känner hungern på samma sätt som innan! Men ska börja skriva upp. Ska ju helst äta 6-7 gånger per dag och idag har det bara blivit 4 gånger och mer blir det inte för har precis ätit! Men i morgon ska jag försöka bättra mig! Man går ju mer ner i vikt med om man skärper sig med maten!

Ikväll gjorde jag wok med massor av grönsaker, kycklingfile och fullkorns nudlar! Blev kanon gott så det blir det att ta med till jobbet i morgon! Jobbar 8-16.30.

Nu ska jag fortsätta titta på Sofias änglar..

Inga kommentarer: