lördag 1 augusti 2009

Lördag=)

Hej!

Veckan har varit full med massa skoj=)
Mamma, Felicia och Benji kom i torsdags och stannade till igår=) Vi hade ju Tyson här så dom har lekt som bara den=) Mamma hjälpte mig att måla spjälsängen och hjälpte mig med annat små pyssel=) Är så glad att jag har min mamma hon har verkligen ställt upp under hela graviditeten och varit ett stort stöd och sen har vi ju fått jätte mycket saker av henne så hon bidragit med massor! Så tack snälla söta mamma=). Mormor kom även i torsdags och fikade med oss en stund=)

När Patrik körde hem Mammsen, Felicia och Benji så åkte jag med in till stan för vi tjejer var äntligen bjudna hem till Madde=)
Så Jessica, jag och Erika åkte med Johanna till Hult=) När vi kom dit möttes vi av en jätte söt, pigg och fräsch Madde=) Syntes så väl att kilorna bara ramlar av henne nu! Syntes i hennes ögon att det var något annorlunda och jag tror att det blir så när man blir förälder för första gången! När vi kom in så kikade jag lite och undrade vad den lille pojken låg sen när jag väl gick in i tv-rummet låg han där och sov så gott i sin vagn! Jisses vilken vacker pojk! Han var verkligen socker söt och under hela tiden vi var där låg han och sov, gnydde och mös=) Han var verkligen inte så stor som jag hade föreställt mig! Trodde jag skulle få sen en riktig liten knubbis men han såg helt normal stor ut för att vara ett spädbarn! Men nu hade vi ju bara honom att titta på så självklart om man hade jämnfört honom med ett barn som vägde mindre skulle det synas!. Tycker det var skönt att höra att alt går bra för Madde dom har till och med redan kommit in i en rutin, men den kan ju kanske förändras sen kanske men skönt för dom nu i början så dom hinner återhämta sig från allt! Är så stolt över både Madde och Jocke! Dom har verkligen klarat detta jätte bra och tillsammans verkar dom klara allt dom där två=) Nu när dom äntligen är 3 kan det ju bara bli bättre=) Även Lisa, Nella och Philip var där=) Philip var helt tosig när vi kom=) Han rabblade nog vart ända ramsa och ord han kunde komma på och gick runt och skrattade hela tiden=) Så mysig pojk det där kommer nog blir super busig tror jag=) Lisa hade bakat en så otroligt god blåbärspaj! Så jag var bara tvungen att ta 2 gånger=) Hon är en riktig pärla i köket! Allt jag har smakat som hon har gjort har varit super gott! Tänk om man hade en sån talang och inspiration! Så det var samtidigt roligt att träffas alla tjejerna! Hoppas vi snart kan träffas igen och fika! Men snart väntas det ju bebis både från mig och Lisa så vi får se vad vi hinner med=)

Efter fikat igår var jag helt väck, mådde inte bra under dagen för jag var svullen, trött och kände mig allmänt dålig, la mig 20 min när jag kom hem sen kändes det bättre igen=) Älsklingen och jag åkte in till Nässjö och köpte snacks och Coco Thai blev så jäkla sugen och vi hade ju inte ätit någon middag heller! Så vi mös till filmen baksmällan som faktiskt vart väldigt rolig! Älsklingen skrattade som tusan=)

Patrik har varit så duktig så nu håller han på med det sista golvet i hallen! Så köket,och matrummet är klart! Han har verkligen legat i och hans knän är helt röda! Är stolt över att han tog tag i det nu precis innan hans semester tog slut! Vi får se om vi hittar några billiga lister att sätta överallt men det behövs så höga och dom är svindyra! Det får väl se ut som fasen ett tag innan vi fixar med det! Helst innan jul i alla fall=)..Hehe..Självklart när han höll på och flytta kylskåpet så står våran assistent där och det visste han om han hade tänkt efter så han fick den över sig så den träffade kinden och näsan! Som tur va gick det så bra det kunde för han fick ett jack på näsan, lite näsblod och blåmärken! Han kunde likaväl ha brutit näsan och kindbenet men han väl som tur va vinkla huvudet lite! Så nu ser det ut som han har fått stryk! Folk tror väl att det är jag som har hormonsvängningar!!! Haha...

Johanna och Tony undrade om vi ville göra något idag så nu bestämde vi precis att vi ska åka till Jönköping "surprise" och grilla i stadsparken och sen gå på filmen sommaren med Göran=) Den ska tydligen vara väldigt rolig så det ska bli jätte mysigt! Det är ju så fint väder idag med!

I morgon blir det nog åter igen en resa till Jönköping "surprise surprise!!!". För golvet räcker nog inte riktigt hela vägen fram så vi måste köpa ett paket till på IKEA..

Ha det så bra=)..Kramar

1 kommentar:

Madde sa...

Men min lilla ängel, gud vilka fina ord du skriver!! Blir helt rörd! Du gör mig verkligen alltid rörd!!! :)

Det var sååå mysigt att träffa er, äntligen!! Hade saknat er som TUSAN!!!!! och nu saknar jag er lika mycket igen hihi men till helgen ska vi allt kunna fixa något :) Jag fyller ju trots allt år haha :P

Hihi jisses vilka färder ni gör till Jönköping!! :) Nu kan du väl snart måla av heeela långa vägen på en målarduk!!!!! :D

Men herregud vad läskigt med den där assistenten, de är ju inte LÄTTA precis!! Tuuur i oturen hade han ju verkligen! Eller det kanske är dina hormoner som spökar!? :P Neeee det vet jag ju att det inte är! hihi

DU är bara sååå söt min vän!
Tack för all din stöd under och efter min graviditet! Ett stort guldhjärta till dig!
Puss och kram från mig och Willie :)