tisdag 28 juli 2009

Tisdag...


Hej!

Då är man i v. 37 nu då=) 26 dagar kvar! Helt otroligt ju! Har inte fattat det och gör det nog inte förens allt sätter igång antar jag! Har börjat känna mig mycket mer trött och orkar inte stå länge alls, får ont i både magen och fötterna. Bebis är mer än livlig och ibland känns det som dom inre organen ska spricka! Tycker själv inte att magen växer så mycket och känner inte att den är så stor utan mer tung i så fall. Känns skönt att veta att om bebisen skulle komma nu så skulle den förmodligen klara sig galant=)

Lite seg på att skriva men har varit så mycket nu i dagarna!

I lördags kom Sofia, Fredrik och Michelle hit. Vi åt middag och dom åkte till Jönköping en sväng men jag stannade hemma för jag var så trött och utmattad.
På kvällen fick jag äntligen prata med Madde gumman! Trodde bara vi kunde prata en liten stund men tillslut blev det 1,5 timme=) Hehe hade mycket att berätta ju! Det lät som om hon svävade på moln även att jag hörde hur jobbigt hon hade haft det och att hon fortfarande kämpar, men som tur va så sa hon att det började vända och hon började må bättre och orkade vara upp mer! Så nu hoppas jag att det har blivit ännu bättre för på fredag har hon bjudit hem oss tjejer, då ska vi äntligen få träffa henne och se den lilla prinsen!
Kommer kännas jätte konstigt för jag själv kommer ju vara i den situationen snart! Men ska bli så spännande och underbart att få se lilla William=)

Senare på kvällen började jag få ont i övre delen av magen och det gick inte över samtidigt hade jag lite sammandragningar och det kändes inte bra alls. Ringde till förlossningen bara för att kolla så det var okej att känna så. Men då självklart ville dom att jag skulle komma in. Jag var själv inte orolig eller så utan blev det mer när dom ville att jag skulle komma in. Men jag kände ju på mig att allt skulle vara bra och det visade det sig vara tillslut. Fick ligga med ctg apparaten ett bra tag för att kolla värkar, bebis hjärtljud och min puls. Allt såg kalas bra ut men dom var ändå inte riktigt nöjda så jag fick ta lite olika värktabletter och vila där ett bra tag. Sen kom dom till slut in och kollade hur det var med mig jag sa att jag forfarande hade lite ont men inte så som jag hade när jag kom in, hon gick då åter igen för att höra med läkaren och kom åter igen tillbaka med ytterligare en värktablett. Jag bad då att få ta den och åka hem för att lägga mig och åter komma om det blev värre. Det var helt okej för dom om jag kände att det var okej. Vi åkte in vid 23 och var inte hemma förens 03.00. så vi orkade inte vara kvar och eftersom allt såg så bra ut så kändes det bra att åka hem! Dom var så otroligt gulliga där inne passade upp på mig och frågade om massa om jag ville ha något att dricka, ha något under knäna, om jag ville ligga i en annan säng osv. Så det kändes verkligen bra och tryggt eftersom man snart ska åka in och för sjutton föda barn=)=)

På söndagen sen sov i länge och jag kände inte av något mer ont, så allt kändes bra.
Erika hade inget att göra och inte vi heller så vi åkte återigen in till Jönköping och gick på ekohallen, öb osv. Sen åkte vi hem gjorde hemma gjord pizza och mös framför en film i soffan=)

Igår var det meningen att jag skulle fika med Elaine men hon fick ställa in. Så då bestämde vi oss för att träffa Tony och Johanna istället så vi åkte åter igen till Jönköping Haha lika bra vi bosätter oss där för herregud vad många resor det har blivit dit nu!=) Vi åt på ett texmex ställe hyrde film och satt hemma hos dom och vräkte godis=) Trevligt värre det=) Mot kvällen blev det jobbigt för mig för jag har så jävla ont i händerna och fötterna ibland! Dom blir så svullna och jag får så otroligt ont! Men som tur är går det upp och ner så jag slipper ha det så hela tiden, svullnaden försvinner ju aldrig helt men värken gör ju det delvis!

Idag har jag gjort mat och bakat kladdkaka med jordgubbar och grädde=)=) Mums fillibabba=)
Älsklingen har varit så duktig så han har äntligen börjat lägga golv nu, matrummet är redan klart men nu återstår det kök och hall med! Sen ska det ju på nya lister osv, men nu lägger vi golvet får vi se hur mycket listerna kostar annars får det bli ett köp av lister nästa månad eller månaden efter det. Pengarna måste ju räcka hela denna månaden helst=)

Imorgon fortsätts det att läggas golv och mamma kanske kommer vi får se hur det blir med det=) Ha det toppen=)

Kramar

Inga kommentarer: