onsdag 5 augusti 2009

Men Rockie då..=)

Hej=)

Rockie ville ju självklart vara den första som skulle inviga sängen=)..hihi..
Har stängt in till sovrummet nu för vill ju inte att dom ska ligga där egentligen! Men lilla Rockie såg så söt ut och hon njöt verkligen av den mjuka och gosiga sängen=)

Bm besöket gick bra=). Hon tog varken vikt, blodvärde eller socker så det var ju ganska skönt. Urinprovet var fläckfritt, blodtrycket var stabilt och har varit samma under hela graviditeten, för i vanliga fall skulle det ses som högt men på mig var det helt lugnt=)
Bebis var inte helt fixerad men hon förstod att det började trycka neråt och göra ont ibland för hon kunde bara röra på huvudet lite så snart sa hon att den borde vara helt fixerad. Den borrar sig neråt nu som hon så fint sa..Hehe.
Bebisens hjärtljud låg på 144 slag/min och sf måttet 35 så det verkar vara en normal stor bebis men man ska ju aldrig lita på sf måttet egentligen för det är ju bara att se så den växer inte hur mycket den möjligtvis kan väga.
Vi pratade lite om förlossningen om vi hade några särskilda önskemål om vistelsen eller smärtlindring. Men vi sa bara att vi tar det när vi väl är där och litar på att vi blir rekommenderade det som blir bäst för oss. Hon tyckte att det var en bra inställning för man kan ju aldrig veta hur det kommer gå till eller hur man känner i förväg, särskilt inte när det är första barnet heller. Sen även om man har massa önskemål så sa hon att man ofta blir besviken för att man inte kunde uppnå allt man kanske hade velat. Nu fick vi en tid om 2 veckor igen och det är den veckan vi är beräknade så hon sa att vi får väl se om vi hinner ses innan=).

Som sagt så skrev jag i mitt förra inlägg att det dyker alltid upp något att göra=)
Vi bestämde med Erika, Clas och Sofie att vi skulle åka ut till stugan men vädret blev ju sämre och vi tappade lusten så vi hyrde en film, gjorde tacos och fikade istället=)
Roligt att träffas syskonen, vi är ju lite knäppa och virriga hela bunten.=)..hihi..

Nu ska jag sussa=)..Sussa sött=)

1 kommentar:

Lisa sa...

se där ja... där har vi ju en till liten kisse som gärna kryper ner i bebisens säng, haha... Man har helt enkelt inte hjärta att köra iväg dem när de har lagt sig så skönt till rätta, hihi...

Skönt att allt gick bra hos Bm, jag ska dit imon, wiieee, spännande ;)

Har fått för mig att det nog inte finns nån bebis i min mage utan bara är en mask eller nån annan parasit o den kommer nog ut lagom till jul lr nåt, så positivt känns det här just nu ;)

stor kram till dej min fiiina vän