tisdag 11 augusti 2009

Nu är du välkommen bebis=)...

Precis som rubriken lyder så är vi nu redo för att möta dig bebis.
Nu har vi väntat i väldigt många dagar, veckor och månader.
Jag har förberett allt till dig och du är mer än välkommen nu direkt=)Vi längtar efter dig och pratar till dig och om dig varje dag. Familj, släkt och vänner är med nyfikna på dig. Är du en pojk eller flicka som nu har frodats så länge inom mig?
Kommer sakna dig i min mage sen, men just nu vill jag ju ha dig här! Får se hur du ser ut, luktar och få hålla dig i min famn.
Kan fortfarande inte fatta att du kommer bli våran, mitt och Patriks barn! Att få bli mamma och pappa kan man nog inte förbereda sig på. Den kärleken måste ju vara den starkaste man någonsin har känt! Tänk att vi har skapat dig. Du är nu enligt fakta färdig bakade och de flesta bebisar kommer mellan v.38-42. Idag är vi v.38+1 men inget verkar på gång! Jag har minsann försökt lite att få igång förlossningen! Jag har stor städat, rensat, bakat, tvättat och hela kvällen har jag dansat. Men inte visar du tecken på att vilja komma inte. Men vi vet att inom 3-4 veckor är du här=) Är både en lycklig och oroande känsla. Men jag vet att du ska ju ut i alla fall på ett eller annat sätt. Men det som är lite läskigt är tiden efter förlossningen. Hur kommer det kännas?

Idag är det 12 dagar till beräknad förlossning=)

Vad tror ni det blir för något??
När tror ni att bebis vill komma??
Vikt och längd?
Så roligt om ni vill gissa=)=)


5 kommentarer:

Erika Hopstadius sa...

Det blir en liten tjej som kommer väga 3400 gr och vara 50 cm lång :) Hon kommer den 20/8!

Madde sa...

Det blir världens sötaste lilla prinsessa som kommer väga mellan 3500 och 3700 gram och vara 51 lång. Denna lilla flicka bestämmer sig för att komma ut den 17 augusti klockan 04.25 :)

Jessica, Johan & Tilde sa...

Jag tror det blir en liten tjej, 3450 gr och 51 cm lång =)
Hon tittar ut på min födelsedag 16 augusti =)

nella med fam sa...

jag tror på att det ännu är en liten gosse där inne men hoppas att det är en liten tösa tjej:P
Jag tror att bebisen vill kika ut till sin fina familj den 25/8 kl 14.35
vikten är 3250gram och är 49 lång. önskar er all lycka till jag med fam kan önska er.älskar dig!<3

angelica sa...

Hej Mickan.Tror att ditt lilla mirakel kommer den 26/8 och att det blir en söt liten tös,fast man vet ju aldrig.Vill önska dig och Putte lycka till,det blir spännande att bli föräldrar och du är ju redan mammatypen,du ger mycket kärlek har jag märkt,kram Angelica (Maddes mamma)