söndag 30 november 2008

1:a Advent=)=)

Tänk att idag är det första advent=)
Jag totalt älskar nu när denna tiden kommer det blir så mysigt hemma med alla ljus och röda färger=) Igår gick vi på stan Erika och jag och sprang runt som skollade råttor! Herregud jag tror vi var i blomster affärerna 4 gånger minst! Men tillslut hittade jag dom blommorna jag skulle ha=) Vi köpte även en madrass till våran gäst säng och nya mattor till köket! Allt blev kanon bra! Så nu har vi äntligen kunnat bära upp våran målade säng. Det blev kanon bra!
Sen gick vi upp till mormor och sydde till gardinerna lite för dom var ju jätte långa, fortfarande några centimeter för långa men det blev jätte bra ändå=)
Efter allt stirr skulle vi hem och stirra! Så jag bakade cheesecake och strök alla dukar och gardiner medan Patrik dammsög och plockade i ordning. Sen var det dax att fixa med dukarna och blommorna så allt kom till sin rätt=) Efter det skulle det upp tavlor och grejer i fönstret.
Sist men inte minst ljusstakarna. Vi höll på enda till 00.05! Sen var vi helt slut!
Men fint tycker jag att det blev=)

Vad tycker ni? Alltid finare i verkligheten själv klart!




Gäst sängen=)


















Fönstret i gästrummet=)












Köksfönstret=)











Matrumsfönstret=)













Vardagsrummet=)







Senare idag kommer Patriks släktingar och hälsar på för att fira oss=)=).
Så roligt när alla träffas! Så nu ska det fixas med det sista!
Hoppas ni får en toppen dag=)
Kramar

2 kommentarer:

Erika Hopstadius sa...

Ja allt blev jätte fint! och gästsängen var ju jätte mysig ju! Hoppas ni får det trevligt nu så hörs vi senare. Kramar

Anonym sa...

Så mys du fått det =9 Jätte fint ju!Kramar