lördag 29 november 2008

Lördag=)

Hallå hallå=)

Igår jobbade jag från 7-11.45, var en rolig dag på jobbet samtals ämnena gick mellan himmel och jord. Haha. Sen är det ju extra kul nu med eftersom Malin som jag umgicks med på högstadiet är och praktiserar hos oss=)..Mycket gamla roliga minnen som kommer fram. Hehe..
Efter jobbet sprang jag på stan i blåst och regn, såg ut som en blöt katt tillslut. Men gjorde det jag skulle. Köpte present till Jocke, gick till systemet och kikade på julgrejer. Köpte även julgardiner till vardagsrummet=)..Kommer nog bli jätte mysigt här hemma=)
Efter all stress kom älsklingen efter jobbet och hämtade mig så åkte vi till Sävsjö för att hämta Felicia som skulle till sin pappa. Sen hem igen. Då skulle vi fixa i ordning oss för vi var bjudna hem till Madde och Jocke=)
När vi väl var framme steg man in i en sån härligt värmande atmosfär Dom har det så otroligt mysigt=)..Hallen är enorm och jätte fin! Sen när vi väl kikade ner i deras ny renoverade gillestuga där brasan stod och brann så blev man så avundsjuk! Så otroligt fint och mysigt!
Det har dom verkligen gjort bra! Deras hem är så fint och stort! Efter vi hade gått igenom hela huset stod det mat och väntade på oss. Det var någon slags Grekisk långpanna av något slag som var jätte god=). Det var fläskfile, potatisklyftor, paprika, lök och feta ost, allt på samma panna med en jätte god kallsås och sallad till. Det måste göras här hemma=)
Philip var ju även den lillastjärnan för hela kvällen=). Han är så otroligt söt och han skrattar och ler hela tiden=). Man vill bara äta upp hnom, kan inte fatta att han snart är redan 5 måndader!
Sen drack vi vin och cider och satt och pratade hela kvällen=) Det var en toppen kväll Patrik och Jocke som vi firade fick jätte fina presenter=) Senare fick vi en efterrätt med päron, after eight och glass=). Helt i min smak=)=) För er som inte vet älskar jag glass=)=)
Det är kärleksparet till höger som bjöd oss på denna fina och mysiga kväll=) Tack åter igen för allt=)

Idag ska jag åka in till stan och möta upp Erika för vi ska köpa det sista nu tills i morgon när vi får massa av Patriks släktingar hit som ska fira oss=) Sen ska jag även försöka få Erika att sy upp gardinen så jag får med den hem=) Vaknade 7.45 pigg som en nötkärna! Fattar inte varför för jag drack ändå endel igår, inga mängder men jag brukar alltid bli så trött. Visst känner jag mig slö som vanligt men ändå pigg på något sätt=)

Sen i efter middag ska det städas, sättas upp gardiner, gör fint ute, baka cheesecake och strykas dukar!

Hoppas ni får en toppen helg=)=)

1 kommentar:

Anonym sa...

tack för igår, var mysigt verre, hihi philip blir faktiskt 6 månader hihi:P kanske ett skriv fel av din sida:P hoppas att ni får det mysigt med de nya gardinerna, bakaet och julstöket:) hoppas att vi ses snart igen!! puss nella