måndag 24 november 2008

24 November...

Idag är det älsklingens dag=) Han fyller idag 24 år=)
På morgonen smög jag upp och tassade runt för att göra en silverbricka med varm choklad mjölk, fralla med ost och tomat, tosca kaka och ett litet ljus. Jag öppnar dörren och där ligger min sötnos och sover så gott så jag börjar sjunga "ja må han leva"..Lalala. Då vänder han sig om och skiner upp som när man var barn och fyllde år=)
Han fick ett litet kort med vackra roser på och två paket. Ett paket med en underbar parfym som jag hittade, som även han tyckte mycket om. Sen hade jag även köpt en fotoram som det står LOVE på och som man kunde sätta 4 kort i. Så jag hadde satt i kort på oss tillsammans=)..Han blev glad=) Efter det sa jag att jag skulle åka och jobba men icke sa nicke. Där lurade jag honom allt. Utan jag åkte till Erika där vi skulle förbereda för dagen. Vi köpte present åt mormor till Patrik som fick bli en jätte snygg svart skjorta med blå ränder. Efter det var vi på väg till kvantum i ovädret!. Snacka om köldskadade händer och fötter! Men det gick. Där köpte jag allt jag behövde för att ordna med middag och efterätt. Efter det missade jag nästan bussen så Erika och jag skulle försöka ta oss fram bland snön för att komma i tid. Jag hann med bussen som tur va. Hade jag inte gjort det
hade det varit väldigt tight med tiden idag kan jag säga. När jag kom hem gjorde jag en tårta till min plutt=)..Det blev en med jordgubbsgrädde, vaniljkräm och grädde=).Bild till höger=). Sen efter det förberede jag till middagen som skulle bestå av potatisgratäng med fläskfile=)
Undertiden maten var i ugnene städade jag är hemma som ett yrväder och sprang runt. Sen in i duschen för att göra sig lite fin!
Jag hade köpt blommor som stod på bordet med vit duk, torkade blomblad, ljus i hela matrummet, vårat finaste porslin och blåst ballonger=). Det blev jätte vacker och mysigt. Älsklingen var överraskad när han kom hem och maten var ljuvlig. Sen sa jag att Erika och Clas skulle komma och fika men han fick inte vad för något förens dom kom. Så precis när dom kom ställde jag fram tårtan och åter igen blev han överraskad och glad=) Skjortan som han fick av mormor passade perfekt och är som sagt jätte fin=) Av Erika och Clas fick han ett glögg set som är så mysigt och fint=) Efter kalaset satte vi oss och tittade på Jeff Dunham jätte rolig buktalare=). Jag tror att älsklingen fick en jätte bra födelsedag och det känns bra att jag kunde göra detta för honom=)

Undertiden vi skulle äta ringer Anna och säger att operationen med mormor hade gått bra och att hon ligger på uppvaket. Efter det samtalet kunde jag äntligen slappna av och känslan av lugn och lycka infann sig. Jag är så glad för mormor skull och jag hoppas att allt kommer att läka sig fint. Jag var så orolig att något skullehända så jag har inte varit mig själv i några dagar. Nu är äntligen denna biten över men nu kommernästa prövning. Men den livs hotande situationen är nu förhoppningsvis över. Jag kan tyvärr inte prata med henne idag eftersom hon ligger på uppvaket och får massa morfin och grejer. Så hon är förmodligen inte kontakt bar ändå. Man vill bara prata med henne och vara hos henne men just nu får hon all den hjälp hon behöver och hon behöver nu få vila. Men i morgon hoppas jag på att få höra hennes röst igen! Min mormor är en stark kvinna och en otrolig förebild. Älskar henne något otroligt.

Nu ska jag förbereda mig in för arbetet i morgon 7-13, jag är helt slut efter denna dagen!
Ta hand om er! Kramar

Inga kommentarer: