måndag 10 november 2008

Monday...

Hej!

Fy vilket otäckt väder det är ute!
Blåser och regnar som om det vore storm! I detta vädret ska jag ta mig till jobbet snacka om att jag kommer likna bilden!!!
Kommer inte komma upp i mina steg idag för jag vill inte ge mig ut.

Har haft en väldigt tuff tid nu när allt bara känns deppigt, meningslöst och uppgivet. Tyvärr är det nog ofta så här när hösten kommer för då blir det mörkare och vädret blir sämre. Man tappar motivationen då att gå ut osv. Försöker komma tillbaka till mitt tänk och börja fokusera på vad jag mår bäst av. Maten har inte varit den bästa och motionen går neråt! Har inte gått upp något som tur är men det är bara en tidsfråga om jag ska hålla på så här! Det kommer alltid en tid när man hamnar i en svacka och det blir en platå. Det är då man måste ta sig tillbaka! Jag försöker och jag ska klara detta! Jag har ju gått ner 17 kg sammanlagt!
Men det är en lång väg kvar! Vill absolut inte att detta ska bli ytterligare ett av alla mina misslyckanden. Jag har aldrig mått så bra av att gå ner i vikt och det har gått bra. Men man får bara negativa tankar och man börjar tycka synd om sig själv. Det är som att jag inte tillåter mig själv till att få må bra. Det är som jag straffar mig själv. Helt sjukt egentligen men det är faktiskt så. Men nu i veckan ska jag träna med Emma och komma tillbaka igen! Vill känna mig lycklig och tillfreds med mig själv! Jag har alltid haft problem med vikten och jag vill inte ha det längre!
Det är bara jag som måste tillåta mig själv till att lyckas, det är bara jag som kan göra det möjligt!
Jag VÄGRAR att börja gå upp igen!

Igår var det en trevlig dag. Vi fick för oss att vi skulle göra efterrätt till middag hos Jonas så vi gjorde en jätte god äppelpaj och tog med oss. Sen hastigt och lustigt ville jag baka bullar till Patriks pappa för att vara lite gullig. Jag vet ju att han inte är min pappa egentligen men han har funnits där för oss under hela våran tid tillsammans=) Det uppskattades. Sen fick vi fläskfile med hasselbacks potatis, jätte gott var det=)
På kvällen åkte älsklingen och jag hem och mös till en skit tråkig film. Men det var skönt att bara få vara lite själva en stund=)

Idag ska jag göra lax i ugn till middag älskar fisk och nu får jag passa på när älsklingen och jag inte äter tillsammans!

Nu ska jag duscha sen blir det att jobba 14.30-20.45.

Ha en bra dag! Kramar

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej min underbara fina vän! :)
Hösten innebär oftast en deppig period för många, lika så för mig. Jag blir trött, och kan ibland få den där känslan om att allt är jobbigt och då är det oftast man stoppar i sig en massa som är helt onödigt! Mitt råd är att vill du trösta dig själv med mat så välj mat med hjärtat, gör en god sallad eller vad som. Du vet nog redan om det och jag vet att det kan vara svårt att stå emot alla frestelser när man inte riktigt mår bra. Men då är det extra viktigt att man tänker efter vad man egentligen befinner sig i för situation.
Du är stark Mickan, du kommer aldrig misslyckas denna gången med din vikt! Du är och har varit sååå duktig! Din framtid ser ljusare ut än du kanske tror! Tänk på det!

Lev ditt liv som du vill och låt inte dumma känslor/tankar styra det åt dig. DU har makten över allt som bara vill dig illa, glöm aldrig det. Du är den enda som kan tillåta dig att vara lycklig. Du måste be dig själv vara lycklig Mickan för det är du värd mest av allt!

Älskar dig så mycket!

Anonym sa...

Hej söta mickan!
Jag och som andra tror på dig, du kommer klara dig igenom denna period, tänk positivt, ta på dig varma sköna höstkläder och ge dig ut, när du väl är ute och ha börjat gått så bara gå tills det inte går mer då har du i alla fall försökt och det är huvudsaken. Jag vet att det är svårt att stå emot frästelser speciellt i depp perioder, jag har själv varit socerberoende men tar annat i stället, jag äter massa frukt. tänk så mycket goda frukter det finns. komemr det en dag då du vill ha godsaker köp dig massa goda frukter i stället eller dippa grönsaker det är lika gott det. köp meloner, päron, klementiner, vindruvor, papaya ja massa godsaker, det gör både dig gott och det är gott.
Ge inte upp nu! du kämpar på och du komemr få tillbaka kämpar glöden, det tror jag på i alla fall. du är bra du och jag vet att du lyckas! låt inget eller ingen trycka ner dig, det är dina känslor och du kan styra över dom, vill du skrika så gör det, vill du hoppa runt och stampa så gör det då mår man betydligt bättre och man har fått ut sin ilska.puss

Anonym sa...

Du fixar det Mikaela <3
Saknar dig massor!