tisdag 18 november 2008

Godmorgon godmorgon lalalala....=)

Hejsan=)
Idag är det en sån där underbart härligt blåsande dag så man bara vill vara ute och njuta av den friska luften hela långa dagen=)..Eller inte!!!! Men jag måste ut ändå både med hund och syster!
Jag ska med Erika till sjukhuset idag! Sen ska vi gå lite på stan i Eksjö en sväng beroende på om det finns tid vill säga!

Helgen har varit helt okej även att jag har jobbat. Men det gick så bra som den kan gå på jobbet så jag är glad för det. Cheesecake som vi gjorde i fredags blev kanon god=)..Är förälskad i den nu! Så den tänkte jag att vi kunde göra till någon av födelsedagarna som kommer snart. Älsklingen fyller år på måndag den 24:e, jag fyller år den 4:e Dec, Erika 7:e Dec och Sofie 18 år den 26: Dec. Så det är fullt upp med födelsedagar framöver! Jag totalt älskar när den här tiden av födelsedagar och jul kommer! Blir som ett litet barn och längtar hela året till denna tiden! Älskar att ge bort saker, älskar att laga mat och baka, pynta, alla lampor som ska upp, få presenter och julklappar, gå på julskyltiningar, marknader, julkonsert, glöggen, uppe sittar kvällen med älsklingen=) och framförallt en underbar julafton=)=) Ni kommer få höra mycket positivt nu fram över. Inte för att jag tycker att jag skriver om så mycket negativt. Ibland behöver man få ur sig lite men ibland måste man oxå försöka sprida lite glädje.
Angående min vikt så har jag gått ner 0,1 kg Jippi!..Hehe skämt och sido jag står still men försöker verkligen och kämpar på. Så vi får se när det ger med sig! Igår bakade vi bröd igen så nu har vi i frysen=)..Älsklingen tycker det är så gott så han ville ha med sig det till jobbet. Klart jag gjorde min älskling glad och bakade då=)=)

Nu ska jag äta frukost och gå med vovvo=) Sen blir det duschen för att försöka göra sig lite fin!

Hoppas ni får en underbar dag=)=)..Kramar

Inga kommentarer: