söndag 23 november 2008

Snurrigt värre..


Idag har jag jobbat från 7.00-15.30. Det gick bara bra idag med=)
Skönt att denna dagen är avklarad! Skulle tränat efter jobbet men jag har så mycket att fixa och tänka på så jag orkade helt enkelt inte.
Man måste få ta sig tid och bara varva ner annars njuter man inte av någonting Man blir inte tacksam eller uppskattar det som komma skall. Det är mycket nu framöver som är så roligt och som jag ser fram emot men då måste jag oxå tillåta mig själv att varva ner och njuta lite med. Jag är tyvärr en perfektionist när det gäller att planera saker.
Det måste bli som jag har tänkt annars känns allt ogjort och värdelöst. Skit dumt jag vet fattar inte varför jag är sån.
Men nu ska jag försöka tänka positivt och vara glad för allt som kommer framöver. Älsklingen fyller år i morgon så då har jag planerat lite men får skriva mer om det i morgon ifall han skulle få för sig och läsa detta.

Jag pratade med chefen i fredags och mitt vikariat blev förlängt med 3 dagar. Så till den 15 Januari har jag jobb sen står jag utan jobb igen. Har tagit en hel del extra pass i december för att jag ska få ut lite i Januari annars blir det inga pengar. Så vi får väl se hur vi ska klara oss framöver! Har väldigt stor ångest för att jag ska sluta på jobbet för jag har trivts så bra och kommer sakna alla mega mycket! Vill inte sluta! Men så här är det för alla som ska börja jobba inom vården men kan få vänta många år innan man blir fast. Jag är nu tacksam om jag bara kan få ett vikariat. Men visst har jag en strävan efter att bli fast. Men jag tror bara mina lasdagar ligger på 600 och dom måste minst vara 750 för att man ska få fast. Ifall inte det är ett jobb som ingen vill ha men hur troligt är det! Så detta året som kommer blir det att försöka få ihop lasdagarna så man kan bli fast!

Nu ska vi gå in på något som är skit jobbigt. Imorgon ska min mormor gå igenom en stor operation. Operationen är riskfylld och innehåller flera ingrepp. Den beskrivs som en ganska svår men genomförlig. Mormor har varit i kontakt med alla läkare inblandade och hon har gjort väldigt många tester och dom skulle inte genomföra operationen om dom inte trodde att det skulle gå. Men jag märker att mormor är orolig för operationen och hon är inte ofta orolig. Så det gör att man då förstår att detta är en riskfylld operation!
Det gör ont i mig att veta att hon ska gå igenom ett sånt här ingrepp.
Inte nog med operationen för sen efter operationen får hon inte sitta på minst 3 månader. Hon måste ligga och gå med gåbord. Hon kommer kunna gå men hon måste vara väldigt försiktig och hon kommer ju inte kunna ta sig någonstans utanför hemmet ifall hon inte kan transporteras liggandes i baksätet. Detta kommer vara väldigt tufft för mormor och hon kommer förmodligen må dåligt både fysiskt och psykiskt. Men i slut ändan kan detta gör att hon kommer kunna gå ordentligt igen. Slippa den otroliga värken och kunna gå in i en affär utan att halft slå ihjäl sig. Hon kommer kunna gå i affärer och känna att hon orkar GÅ igenom hela affären utan att behöva vända för att hitta någonstans att sätta sig för att det värker så hemskt,. Det är det man måste fokusera på för att kunna orka gå igenom en sån här sak. Jag kommer sova oroligt i natt och kommer vara orolig under hela dagen i morgon!. Jag kan inget annat än att skänka massor av kärlek till mormor.
Hon är tillräckligt stark för detta! Snälla tänk lite extra på min mormor i morgon!

Igår var vi i Sävsjö hos mamma där vi gick på Ljunga Parks julmarknad. Felicia följde med, vi handlade inget. Även om vi hade hittat något så hade vi inga pengar. Men det var inte mycket vi ville ha ändå. Sen åkte vi till mammsen och gjorde god fläskpannkaka!=)
Sen blev det att åka hem och bara ta det lugnt för vi var helt slut!

Vi satte oss senare på kvällen och gick igenom ekonomin för denna månaden! Vi har så otroligt mycket utgifter nu! Helt otroligt!. Tandläkaren, frissan, presenter, julklappar,födelsedagsfika, intruktionsutbildning till körkortet, julmat och julbak, jul grejer som fattas och bensin. Utöver allt det är det hur mycket räkningar som helst. Det är ju konstigt att alla räkningar och utgifter ska komma samma månad och just när man behöver pengarna som mest! Men vi klara oss men visst önskar man att man hade mer pengar. För jag älskar att ge bort saker och tyvärr kan jag inte ge så mycket som jag önskar! Vi har 8 st att köpa julklappar till på Patriks sida och 9 st på min sida. Plus lite små julklappar på annat håll. Det blir hur mycket pengar som helst!
Men man får hoppas att alla förstår att det är tanken som räknas och att man önskar man kunde köpa mer! Så tråkigt att vi är så många som fyller i december för det krockar ju med julen så man kan aldrig ge så mycket som man vill! Men men så är det.

Jag tänkte att jag skulle gå ner i källaren och måla färdigt gästsängen som bara står där nere och väntar på mig. Men är så trött. Och man kan ju förstå det efter allt som snurrar i mitt huvud just nu! Allt med Patriks födelsedag, mormor, pengar, vikten, jobbet, Erika och Sofies födelsedagar, julklappar, födelsedags och jul fika, Julpynt,mamma, hemmet osv. Jag blir så mentalt trött av allt så jag måste varva ner annars går jag in i väggen. Stressar upp mig själv något otroligt och jag kan inte sova på nätterna för att det snurrar så i huvudet och jag får hjärtklappning.

Ne nu väntar källaren! Kramar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skickar en extra stor tanke till morgondagen och alla andra dagar för eran mormor, jobbigt att gå igenom allt det och även efter. många motgångar jag hoppas att dagarna kommer gå fort så hon kan gå igen, inget vidare liv att bara ligga och inte ta sig någon stans. det är samma sak för våran mamam fast hon behöver inte gå igenom en riskfull operation, jag vill ge din mormor extra energi och kämoa glöd och även till alla er anhöriga. änglarna är med henne! kram

Anonym sa...

Mina tankar går extra mycket till din mormor och inte minst dig och din familj! Varför ska man få gå igenom så mycket hemskt, har man det bra själv så slår det aldrig fel att en annan har det svårt. Jag avskyr när mina kära ska gå igenom något svårt, men jag hoppas att ni vet att jag alltid finns där och stöttar er på alla sätt och vis! Jag vet som min syster att alla änglar är med henne nu och resten av hennes tillfrisknande, de kommer ge henne den styrka och kärlek för att klara av det. Och den största delen av änglarna är hennes barnbarn och barn. Ni kommer klara detta! Tänker på er så mycket nu!

Mikaela, du måste varva ner, det finns inte tid eller ork till att tänka på massa nu eller överhuvudtaget. Allt detta sänker en bara, jag vet själv hur det är att oroa sig för en massa annat, speciellt ekonomi. Men dety hjälper inte att gå och grubbla, man får inte mer pengar för det. Det enda man kan göra och ska göra är ju att köpa det allra viktigaste, tyvärr måste man ju dra ner på vissa kostnader för att man ska klara det och speciellt för ens inre själ. Det kommer alltid bättre tider oavsett vad.. Koncentrera dig på det viktigaste, på det du tycker är viktigt och som får dig att må bra, då mår du också bra i slutändan! Puss och rkam från en tjej som älskar dig väldigt mycket!