måndag 3 november 2008

Måndag.....

Hallå hallå!

Nu är helgen över och tacka gud för det! Har varit bombförkyld hela helgen, med snuva, huvudvärk, ont i nacken och nyst som aldrig förr. Men men det har gått en då! Man måste ju försöka hålla ut när man jobbar helg annars förlorar man ju så mycket pengar. Men jag tog panodil regelbundet så jag klarade mig från det värsta tror jag. Jag är fortfarande förkyld men förhoppningsvis blir det bara bättre nu! Igår kväll satt älsklingen och jag hemma och tittade på en film, tände ljus och bara mös=)
Så skönt för vi har inte haft så mycket tid för varandra nu när vi har jobbat mycket. Denna veckan jobbar älsklingen kvällar, som jag hatar! Så tråkigt att behöva sitta ensam hela dagarna då. Inte för att jag bara sitter och glor men ändå! Skulle jobbat extra i morgon men sa nej för jag behöver vila upp mig nu, har jobbat väldigt mycket den senaste tiden. Så nu är jag ledig till torsdag sen jobbar jag 3 dagar sen ledig söndag. En skön vecka=) Nästa vecka jobbar jag helg igen och då är det den långa helgen, men sen är jag ledig några helger efter det. Om jag nu inte väljer att jobba extra men vi får se om det dyker upp något!

Idag har jag städat som en galning här hemma,
Jag har dammat, dammsugit, fixat i ordning blommor, bytt sänglakan, lagat mat (fiskgratäng), tvättat, vikt all våran tvätt som vi bara har lagt på högar, städat källaren! Så jag har gjort väldigt mycket här hemma måste jag säga=) Så skönt när det är gjort! Vi har varit så lata så vi har bara slängt smutstvätten på golvet i tvättstugan så det ligger på högar, sen när det är rent har vi lagt ett berg av tvätt på torktummlaren och det som inte har fått plats har vi lagt lite överallt!. Tyvärr har det blivit så för att vi inte har haft någon garderob att lägga alla kläder i. Men nu har jag städat och gjort i ordning så vi tar den stora garederben i källaren till våra kläder! Så nu fortsättningsvis blir det lite ordning och reda! Gud vad mycket jag skriver om helt uttråkande grejer! Haha..

Nu ska jag tända lite ljus, koka mig en kopp té och sätta mig framför tv och kolla på en film=) Låter mysigt va??..Ibland kan det vara så skönt att bara få lite egen tid. Om man nu kan kalla det egentid när man har 3 katter och en hund över sig hehe. Men det är så underbart=) Helst hade jag ju velat ha älsklingen hemma men det går ju tyvärr inte! Så då får man göra det bästa av situationen! Filmen jag ska titta på heter Over her dead body som bland annat Eva Longoria är med i (hon från desperate housewifes=). Verkar väldigt rolig och det är en sån film jag kan titta på hemma när jag är själv. För patrik hatar romantiska komedier osv. Men dom gör mig så glad och man får leva sig in i en annan värld lite=)

Nu pyser jag! Ha en toppen kväll!










1 kommentar:

Anonym sa...

Åh men lilla stackars dig, att du skulle behöva m¨å så under din jobbhelg! Det är såååå synd att man förlorar så mycket pengar på att vara sjuk, men jag antar att det är för att många ringer sig sjuka och egentligen kanske inte är det men tyvärr så drabbas vi oskyldiga utav det! Blä! Men så skönt att din helg är över nu! NU får du ta det lugnt och skönt och vila upp dig ordentligt!
Det är inget roligt när ens älskling ska behöva jobba kvällar, inte för att jag behöver gå igenom det så med Joakim det är istället han som behöver gå igenom det med mig :) hihi. Men som du säger hjärtat, man får göra det bästa utav situationen och som du gör just nu, dricka en varm kopp te och titta på film och bara vara! :)

Jag saknar dig så mycket pluttan, ringer dig någon dag alldeles snart! :) Många många pussar och kramar till dig min gosegris, i veckan måste vi ta en promenix!! :) tack för din kommentar, inte är du dålig på att kommentera, isåfall är jag också det hihi. Men ibland behöver man ju inte kommentera! :)