tisdag 14 oktober 2008

Tisdag..

Hallå=)
Jaha då var det tisdag och idag måste vi nog vara nöjda med vädret=)
Faktiskt väldigt skönt ute=)
Har varit ute i trädgården med Dacke och tittat på alla vackra löv och blommor=)
Det finns faktiskt fortfarande en del blommor kvar=) Plockade några och gjorde en bukett=)Hösten kan vara så härlig dessa dagar=)


Sen har jag gjort potatisgratäng alá kassler=)..Alltså potatisgratäng med kassler i. Självklart så kalorisnål som det går för att få den god=) Hoppas jag lyckas med den idag för det var så länge sen vi åt det=)

Pappa kommer i eftermiddag för att titta på vår renovering så det duger tills han ska tapetsera till lördag=)..Kommer bli så skönt när det är klart för man är alltid optimistisk i början och tror att allt kommer gå så smidigt och det tar ju ingen tid m.m. Men sen när man börjar så dyker det upp nya oväntade grejer hela tiden och helt plötsligt var det inte en sån smidig renovering som man hade tänkt sig. Men nu är en vägg färdig för tapetsring ifall, om pappa godkänner den vill säga=) Vi ska senare idag fortsätta renovera och spackla väggarna.

Igår tränade jag med Emma har lite ont i kroppen idag men vi stretchade riktigt ordentligt så det var nog bra för igår gjorde vi massa styrketräning + kondition! Känns så skönt efteråt för man känner sig så stolt över sig själv! Idag blev det ingen träning utan den blir tills i morgon kan inte träna på gymmet varje dag, kroppen behöver vila i mellan.
Men tråkigt är det för idag måste jag komma upp i mina steg och här sitter jag och är bara upp i 2000 steg! Men känns som jag alltid måste gå själv och det blir så tråkigt i slut ändan!
Nu ska jag titta till maten. Ha en toppen dag! Kramar

Inga kommentarer: