måndag 27 oktober 2008

Måndag...

Hallå hallå=)
Hur är läget med er??
Nu har jag inte skrivit på några dagar för jag har rent av inte hunnit!
Har haft fullt upp och har blivit helt utbränd känns det som.
I fredags jobbade jag, tränade, städade, handlade, pratade massor i telefon och hann umgås en liten stund med syster Sofie som sov över!
Sen i lördags ringde klockan 03.45 inte klokt vad tidigt egentligen! Har nog aldrig gått upp så tidigt! Vi skulle ju till ullared så vi åkte här ifrån vid 04.30 och hämtade Tony och Johanna i Jönköping vid 05.00 Sen gav vi av oss! Var inte så trött som jag trodde att jag skulle vara så resan gick bra Vi kom precis fram när dom öppnade vid 7.00 och det var jätte lång kö så vi trodde inte att vi skulle komma in! Men kön rörde sig snabbt och det tog inte många minuter förens vi var inne! Men det var helt otroligt vad mycket folk det var. Det har nog aldrig varit så fullpackat innan när jag har varit där i alla fall. Folk stog bara still och kom ingenstans vid leksakerna var det stockning så dom som stod i mitten fick nog stå där ett bra tag innan dom kom någonstans! det tog oss 5 timmar första vändan och då hade vi inte kunnat gå överallt. Så efter vi alla hade ätit ihop gick jag och Patrik in en extra gång för att köpa det vi hade missat. Då var det betydligt lugnare kan jag säga. Vi handlade nog mest av alla som var med men roliga saker hittade vi och en del julklappar med! Köpte såna snygga krukor i silver. Kommer bli jätte snyggt med dom och höga ljuslyktor i silver=)
Jag är nöjd med resan men gudvad trötta vi va sen! Men Patrik och jag va inte riktig kloka när vi hade släppt av Johanna och Tony åkte vi till IKEA!! Men vi köpte bara tyg till våran garderob! Så vi var inte hemma förens 19.30. Så då packade vi bara upp sen slängde vi oss i sängen!
Igår kväll jobbade jag men jag mådde så dåligt och kände mig febrig och huvudet dunkade. så jag sjukanmälde mig idag för att få vila upp mig. Nu mår jag bättre tror vara att jag var utmattad Vi har hållt igång med olika saker nu hela tiden ju!
Så idag när jag vaknade utvilad så mådde jag som sagt bättre men tog det lugnt och gick bort till affären för att handla till middagen som idag blev tacos! Ja jag vet det är ju egentligen en helg middag men det var längesen vi åt det och vi var så sugna! Det är ju bara så underbart gott!!!=)
Efter middagen började vi med sovrummet vi bar ner alla verktyg, spånskivor, trä skivor, bordet och allt skräp. Sen la vi papp på golvet och maskerade så idag har jag målat hela garderoben 2 gånger=). hoppas det räckte med andra gången nu då bara. Så nu är det vitt och fint där.
Så ska vi sätta det nya tyget som draperi sen när Patriks mamma har sytt dom=)..Kommer nog bli bra! Sängen har vi tagit upp nu med för vi har bestämt oss för att vänta med att köpa en ny vit säng till efter jul. Vi vill ju självklart ha en ny säng men inte till vilket pris som helst. Vi har inte dom pengarna just nu. Men våran säng är ju inte ful eller så men rummet hade blivit så mycket finare med en vit säng! Tony B kom förbi en sväng med och dummade sig som vanligt. Hehe.. Ne han var så gullig och hjälpte oss att bära upp sängen och sätta ihop den!
I morgon ska vi ta in madrasserna och börja sova där igen! Vill vänta tills färgen har torkat. Ska bli skönt att få lite ordning och reda här hemma igen för det har varit så rörigt och stökigt nu! Man mår inte bra när det ser ut så!
Nu måste jag plocka i ordning här hemma sen blir det sussa kudden!
Saknar min Bumbi och vi måste träffas snart hoppas det blir en promenad i veckan!
Kramar

Inga kommentarer: