tisdag 7 oktober 2008

Mina älsklingar!=)

Dom som inte har djur förstår nog inte hur mycket dom betyder.
När man inte har några barn behandlar man dom som sina bebisar!
Jag är helt förälskad i mina djur och dom lyser alltid upp mina dagar.
Jag saknar dom när jag är ifrån dom och dom ger mig så mycket kärlek.
I mitt hem känner jag mig aldrig ensam alltid någon som klänger efter "mamma", hihi=)

Vi har Dacke som är en jakthund (Drever) och det är mycket jakt i honom för det märks på beteendet, men han är en väldigt lugn hund hemma och kommer väldigt bra överens med katterna=) Han är snart 4 år nu i oktober så han är stor pojk nu=)


Rockie som är min lilla höna=) Hon är 75% norsk skogskatt och det märker man på hennes sätt, hon är väldigt fin i kanten men vill ha mycket kärlek och uppmärksamhet.
När vi hämtade lilla då Rocky så trodde vi det var en pojk men efter en visit till veterinären visade sig att han var en hon så då blev det en Rockie=)
Först när kattungarna kom hit visade hon sig inte och tyckte dom var hemska men nu är dom bästisar och leker och sover ihop hela tiden=)



Theodor är en kattunge från mamma som är så ullig och gullig=)
Han är som en bebis ska bara vara i famnen hela tiden och stå och trampa, han var så sjuk när vi fick hit honom, jag var orolig för att han inte skulle klara sig men idag är han pigg och busig precis som en kattunge ska vara=) Han kan inte jama som andra katter så det bara gnäller om honom, gulligt för jag vet ju alltid vem det är som vill mig något=)



Sist men verkligen inte minst har vi min ängel Elvis! Han betyder något enormt mycket för han har hjälpt mig så i min sorg över Rambo, han har blivit min mini Rambo och påminner väldigt mycket om honom. Elvis är även han en kattunge från mamma så Theo och Elvis är bröder=)
Men det syns inte för Theo är mycket mindre. Elvis är en väldigt lite speciell katt som vet vad han vill och är så charmig=)


Jag hade aldrig kunnat leva ett liv utan djur, jag är uppvuxen med djur och det är en stor del av mitt liv. Jag skulle även vilja jobba med djur men det är lättare sagt en gjort för det är så populärt! Alla vill jobba med djur!
Det är svårt att ta kort på djuren tillsammans men en bild fick jag ihop på kissarna=)
Som ni förstår älskar jag mina älsklingar=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Djur är underbara! De är en del av livets största kärlek! <3 vet precis hur du känner!

Min älskade vän! Du har så fina älsklingar och de har en sån fin "mamma" :)

Anonym sa...

Inte konstigt att du älskar dom för dom är ju såååå söta allihopa ju =) Hoppas allt är bra med dej =)kramar