onsdag 15 oktober 2008

Onsdag=)

Hejsan=)=)


Idag har det varit en mindre fin dag ute! Fy vad tråkiga dessa höst dagar är! Men vad gör det när man inte behöver vara ute så mycket=)

På morgonen steg jag upp och fixade i ordning mig för att åka in och träna med Emma=)
Det var skönt att ta sig upp och känna att man gör lite nytta här i livet=). Vissa grejer vi gör är riktigt roliga=)
Roligt att börja umgås med Emma igen!. Man blir allt galen av att vara kring henne=) Vi har börjat styrketräna lite nu med, så snart så vi ut som body builders=) Haha.. Eller inte..Hehe..
Men skönt att ha henne som peppar mig och jag henne=) I morgon blir det ingen träning utan på fredag är det dax igen!


Sen åkte jag till jobbet händer så mycket när man har varit borta en vecka. Jag fick chock beskedet att hon som jag är kontaktman till hade gått bort. Man är inte beredd på sånna här saker och man måste vara med om sånt här när man jobbar i vården. Jag har haft den turen att jag inte har behövt vara med vid ett dödsfall någon gång, bara innan dom avlider men fy vad jobbigt det är bara innan! Det är därför jag många gånger undrar vad jag gör inom detta yrket!
Jag vill inte lära känna massa människor och tycka om dom när dom dör ifrån oss ofta.
Vill byta yrke för detta är både psykiskt och fysiskt påfrestande. Särskilt det här med dödsfall och sen allt ansvar man får! Men vad ska man hitta på i så fall! Jag älskar ju arbetskamraterna och allt med jobbet, jag känner att jag gör ett bra jobb och det har alltid funkat bra på alla arbetsplatser jag har varit på, men deträcker inte för att jag ska vilja fortsätta inom vårde.
Jag passar nog som undersköterska i andrasögon men inte i mina.
Vi får se hur jag gör med min framtid nu har jag detta vikariatet till januari i alla fall!

Nu ska jag tittat på tv en sväng, ha en toppen kväll. Sussa sött=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hjärtat! <3
Beklagar verkligen det som hände på ditt jobb. Men tyvärr är det ju så både inom vården men också i det verkliga livet. Man älskar människor, man älskar nya människor.. och tyvärr är det så att man inte lever för evigt på denna jord.. Jag förstår och jag vet själv hur det är att jobba inom vården och behöva vara med om sådant här. Men man måste vara beredd på det, för visst är de gamla sjuka människor vi sköter om..
Jag hoppas du finner det du vill jobba med i framtiden, någonstans där ute finns ditt öde, gå bara långt in i ditt hjärta och känn efter! <3 Älskar dig! Puss och kramar