torsdag 26 november 2009

Min lilla tösa...

God kväll

Nu har hon äntligen vaccinerats! Fy vad jobbigt det va! Hon blev så hysteriskt ledsen när hon gav första sprutan så hon visste inte vart hon skulle ta vägen, sen när vi väl fick henne lugn var det ju dax för nästa. Men efter den lugnade hon sig snabbt. Tänk om någon helt plötsligt kom och gjorde oss illa utan att vi fick någon förvarning. Tycker så synd om dom att man inte kan berätta innan att nu kommer det sticka till. Hon blev ju så chockad. Men som sagt hon lugnade sig sen som tur va. Hatar att se henne sån, men nu är det gjort och hon glömde bort det direkt.
Vi har inte märkt någon biverkning än i alla fall, ikväll var hon glad och pigg och somnade sen gott i sängen. Så jag hoppas hon sover gott i natt och vaknar pigg och kry i morgon=) Hon sa på bvc att man märker oftast biverkningen på kvällen och det är ofta att dom blir gnälliga och få feber men inget sånt här inte=) Hon växer så det bokstavligen knakar! Hon är hela 63 cm lång så hon har växt 4 cm på en månad och väger 5490g=) Så jag behöver inte oroa mig för att hon inte får i sig tillräckligt med mat=) Hon har börjat vilja äta vad fjärde timme nu i flera dagar, före 4 timmar vägrar hon äta. Men den trenden behöver ju inte hålla i sig det vet man ju att alla rutiner kan förändras snabbt!

Bvc sköterskan tyckte även att hon var ovanligt stark i nacken och ryggen , vilket gjorde mig jätte glad. Hon sitter ju gärna på benet och kikar runt och då håller hon ju huvudet stadigt och följer ljud och rörelser=) Jag sa att hon hade varit lite gnällig och dreglar mycket, då frågade hon ifall hon bet på händerna mycket, det gör hon hela dagarna, det är hennes nöje! Så hon sa att det kan ju faktiskt vara tänder på g, det kan ta tid innan dom kommer och kan börja klia tidigt.
Men det lär vi ju märka snart=)

I morgon kommer Sofie och mamma hit och ska vara barnvakt till Julia. Så ska Patrik och jag gå lite på stan i Jönköping, äta middag och gå på bio=) Ska bli så roligt och mysigt att få en dag för oss själva, samtidigt så tycker jag att det ska bli jobbigt att lämna Julia så många timmar med någon annan än Patrik. Men dom känner henne så väl så det ska nog gå bra!

Nu ska jag äntligen sova!
Sussa sött=)

Inga kommentarer: