måndag 16 november 2009

Julias dop=)











Nu är vår lilla prinsessa äntligen döpt!
Dopet gick så bra och vi är så nöjda med precis allt.
Kyrkan är så vacker och dop gudstjänsten blev så fin. Prästen var jätte trevlig och inte så gammal, väldigt ödmjuk. Mormor läste en dikt som hon skrivit till Julia och det blev många tårar i kyrkbänkarna, jag fick riktigt anstränga mig att hålla tårarna borta. Dikten var så vacker men jag vill inte lägga ut den här ifall någon skulle få för sig att sno den. Sen sjöng kantorn och Lisa var sin sång. Lisa sjunger så gudomligt vackert och även då fick jag anstränga mig för att hålla tårarna borta=)
Lilla Julia var vaken under hela dopet, grät inte en enda gång inte ens när hon fick vatten i håret hon bara log, skrattade och pratade med prästen. Alla smälte nog när hon tittade på prästen och försökte tala om något, hehe. Så jag är så stolt över henne. Dop klänningen som hon hade på sig har många barn i Patriks släkt haft så det är in broderat alla barnens namn och datum så nu står Julia längst upp med rosa text=) Efter dopet gick vi över till fikat som bestod av smörgåstårta och fika. Det verkade uppskattat. Mormor hjälpte mig före dopet och duka det blev så fint. Såg nästan ut som det var bröllop ju=)
Julia fick så mycket fina presenter hon fick bla böcker, foto album, stor fotoram, speldosa, kläder, nalle kanin, instrument, silver bestick, present kort till ahlséns foto och 7 st halsband så det blir ett för varje dag i veckan=) Jätte fina present fick hon så vi är så nöjda! Allt flöt på så bra och jag tror att alla hade det trevligt. Det var roligt att nu min och Patriks släkt äntligen fick träffas, vi har ju snart varit tillsammans i 6 år så det var på tiden=)

Så tack alla som var med och gjorde Julias dag så speciell!

Inga kommentarer: