söndag 8 november 2009

Fars dag..



Aldrig hade jag kunnat tro att jag skulle få en sån vacker liten dotter!
För oss är hon den vackraste och underbaraste lilla varelsen som finns!
Jag får aldrig nog av att pussa och titta på henne, än har jag fortfarande svårt att få in att hon är våran och här för att stanna. Att det kommer faktiskt ingen och hämtar henne, hon är inte till låns utan hon är våran lilla bebis=)
När hon ler går mitt hjärta nästan itu av kärlek och lycka. Det märks nu så väl att hon vet att jag är hennes mamma för så fort jag tittar fram så ler hon. Det är det man har längtat efter ju!
Man hade tidigare hört om att man älskar sina barn över allt annat, nu vet jag verkligen att det är sant!

Idag är det fars dag! Tänk att vi faktiskt kan fira Patrik idag=)
Han fick ett kort av Julia med en vacker dikt och en sten med ett hjärta där det stod pappa. Det var meningen att vi skulle köpt något mer men han var hemma och med oss hela helgen så mer hann vi inte. Men han blev så glad och förstod först inte varför han fick ett kort idag=)
Vi var bjudna hem till pappa på middag och det var mysigt och trevligt. Vi fick god potatisgratäng med kött! Erika och Sofie kunde tyvärr inte vara med men vi hade det trevligt ändå! Efter middagen åkte vi hem till Jonas för att fira Patriks pappa. Vi fikade och diskuterade massor av heminredning! Jag vill så gärna göra om så mycket här hemma men varken pengar eller tid finns just nu. Men till våran ska vi inreda Julias rum och förhoppningsvis blir badrummet gjort.

Helgen har varit bra, det var meningen att jag skulle följt med till Linköping igår och Patrik skulle vara hemma med lillan. Men jag fick separations ångest och kände att det har varit så mycket och kommer hända så mycket framöver så jag behövde få vara hemma med Patrik och Julia lite.
Men det var rätt beslut känner jag nu efterhand. Det tråkiga är ju bara att Erika har ju åkt hem nu och det blir så tomt utan henne! Men hon kommer ju till dopet på lördag igen då hon och Sofie ska vara faddrar till Julia=)

Imorgon kommer prästen då ska det planeras, hoppas han är trevlig!
Hoppas även att jag hinner med att träffa vännerna i veckan!

Nu har älsklingen och Julia somnat så det är nog dax för mig att krypa ner med så jag orkar med natten och hela dagen i morgon=)
Sussa sött!

2 kommentarer:

Erika Hopstadius sa...

ååh så fina kort det var på henne :) Hon ser ut som en liten docka! Ja det är tur vi att vi redan ses på lördag :) Kramar

Elin Hermansson sa...

Vad fin din blogg är :) och er dotter är så söt så söt!!