fredag 6 november 2009

Fredag..


Tänk att man kan älska någon så mycket, helt otroligt.
Lilla Julia tänk att det var du som var i mammas mage!
Tittar på ultraljudsbilderna och har så svårt att ta in att det var hon!
Nu har jag även gått igenom massa kort från graviditeten och jisses vad man saknar magen och även om man inte kände sig särskilt vacker så tycker jag nu i efter hand att jag faktiskt var det.
Att känna dom där små sparkarna och varje kväll när jag skulle sova låg jag och höll om magen.
Tänk att vi kvinnor får vara med om något så underbart. Sen visst är det ju förlossning efter det men i vanliga fall kan man se tillbaka på förlossningen och ändå njuta och glädjas. Tittade även på bilderna från förlossningen och från neonatalen och jag har så svårt att titta på dom, det är inte lilla Julia på dom bilderna, idag är hon ju en sån frisk och vacker bebis men på dom bilderna ser hon så hjälplös och sjuk ut. Är så evigt tacksam och lycklig över att allt gick bra med henne!

Erika och Sofie är på besök så här är det fullrulle=) Tycker det är jätte roligt att ha dom här och lilla Julia är så kär i dom båda!
Så igår kväll mös vi med thé och nybakta muffins som Sofie gjorde! Mums=)

Igår var jag även på återbesöket hos min barnmorska, slapp gyn undersökning eftersom jag gjorde kejsarsnitt så det var ju skönt det! Satt och pratade med henne i 1 timme. Kommer sakna henne och kontrollerna för under ett år av besök så har man lärt känna henne. Hon sa att det hade varit så rolgit att följa oss för vårat barn var så efter längtat! Det var roligt att få höra för visst var hon efterlängtad efter 1,5 års försök att bli gravida.
Men vi sa att vi kommer tillbaka om några år=)

Dopet börjar nu närma sig och det är ju faktiskt bara 1 vecka kvar nu!
Så på måndag kommer prästen så ska vi gå igenom hur det ska gå till.
Är så glad över att Lisa ska sjunga kommer bli så fint=)
Måste bara försöka ordna allt till fika och dukning sen ska det vara färdigt. Men har alltid sån prestationsångest och vill alltid göra saker fint men sen går det i stöpet när det väl gäller.
Men det ska nog lösa sig detta.

I morgon ska vännerna och Erika till Linköping, vi har inte bestämt om vi ska följa med eller inte än för det är så mycket nu varje helg 1 månad fram över.
Men ska tänka på det under dagen.

Idag får vi se vad som händer vi kanske åker in till stan en sväng sen ikväll blir det fredagsmys=)

Tänkvärda ord:
Vi är alla änglar med endast en vinge, och vi kan endast flyga om vi omfamnar varandra.

1 kommentar:

Elin hermansson sa...

Så fint du skriver om er lilla tjej! Så härligt att allt gick bra med henne trots en kritisk start och hon är ju bara för söt! Hoppas man stöter på er ngn dag så man kan få se henne i verkligheten. Kram från mig!