onsdag 18 november 2009

Onsdag..


Min älskade lilla solskens bebis, hon har varit som en solstråle nu i flera veckor=)
Inte kunde vi tro när dagarna var som värst i början att det kunde vända och bli så här underbart. Man trodde ju då att man hade fått en liten bebis som var allmänt missnöjd ledsen och arg. Men icke sa nicke=) Hon är så nöjd hela dagarna och somnar så gott om kvällarna.
Denna veckan har vi varit helt själva på kvällarna och det har aldrig hänt innan. Jag har fått sån ångest och inte velat vara själv med henne på kvällen. Tror det sitter i från när hon hade koliken för det var så hemskt och jobbigt. Men denna veckan har hon varit så go och glad. Varje kväll så har jag badat henne en snabbis för hon älskar det och hon somnar så gott efter det. Så jag tog det säkra kortet nu när jag var ensam. Nu la jag henne precis och klockan är bara 19 men hon var så trött och då självklart måste hon få sova. Så nu får vi se hur tidigt jag får stiga upp i morgon=) Hon har även fått in en bra rutin med maten ca 3 timmar går det emellan men sen ibland krånglar hon till det och då vet man inte riktigt hur man ska göra, men det löser sig alltid=)
Alla barn är ju oförutsägbara och ena dagen kan det vara si och andra så. Men just idag har hon varit så nöjd och glad. Vi har varit och hälsat på mormor Helena och där sover hon allt gott på sin gammelmormor=) Mormor va även här igår och även då sov dom i flera timmar. Så skönt för då hinner jag få lite gjort här hemma. Men man hinner ju inte med så mycket som man skulle vilja. Men Julia kommer i första hand sen får man ta hemmet när det finns tid över till det. Vad gör det om det är lite skit i hörnen så länge min bebis är nöjd och glad!


I morgon kommer baby massagen på morgonen vid 10 sen vid 14.30 ska jag och Julia till Eksjö på en träff på sjukhuset för mammor som har gått igenom akut och urakut kejsarsnitt. Det tror jag är väldigt bra att jag går på så jag får träffa andra mammor som fått gå igenom liknande förlossningen som mig. Efter det ska älsklingen och jag ta vaccinet. Vet att det råder delade meningar om det men för Julias skull gör jag det. Skulle inte kunna leva med mig själv om jag skulle göra henne sjuk när jag kan göra nått åt det.


Sen på fredag kommer Erika hit=) Roligt att hon kommer igen, vi ska ju på Williams dop på lördag! Vi längtar massor ska bli jätte roligt. Har blivit mycket dop nu men det är ju så när man har vänner som fått bebisar=) På söndag ska jag Erika och Sofie gå på den nya twilight filmen new moon! Det ska bli så roligt att få komma i väg lite hemifrån sen att vi ska se just den filmen kommer bli så spännande för jag älskar den första filmen!


Pappa ringde igår och berätta om något väldigt sorgligt. En barndoms vän till mig hade varit med om en olycka i söndags och dött. Han var bara 25 år. Jag hade ingen kontakt med honom de senaste åren men vi är uppvuxna tillsammans och pappa känner ju hans mamma väl. Lider så med familjen för han hade flera syskon som jag vet kommer sörja honom så.
Sånt får bara inte hända. En sån ung person har ju hela livet fram för sig. Men tyvärr är inte livet rättvist och jag kommer nog aldrig första varför unga personer dör.


Nu blir det lite thé och mys framför tvn i min ensamhet men jag har ju kissarna, verkar som snuttan somnade=)

Ta hand om er..

Inga kommentarer: