måndag 9 november 2009

Mmmmm marabou...

Hej!

Har ni smakat den nya marabou vinter? Jag var väldigt nyfiken men skeptisk när vi handlade hem den. Först smakar man och den är väl sådär men när man sen kommer till 2:a och 3:e biten så blev jag storm förtjust! Den smakar som jul och man vill bara mysa ner sig i soffan och tända massa ljus och dricka glögg=) Den smakar kardemumma, nejlika, peppar, ingefära, kanel och vanilj. Låter konstigt jag vet men mmm så god den va! Fy på mig jag som inte ens ska äta sån skit men man kan ju inte motstå att testa när det kommit en ny smak! Så Madde din choklad älskare testa!!=)=)

Idag har Julia och jag myst på förmiddagen och har sovit och gosat på mig hela dagen=)
Hon är så rolig nu för hon pratar och pratar hela tiden. Man riktigt ser hur hon försöker berätta något=) Så gulligt med nu när man hör henne på morgonen ligga och busa i sängen så när jag med håret rätt upp och halvt blind tittar ner i sängen ger hon i från ett sånt glädjetjut=)
Det måste vara det bästa som finns!

Nu på efter middagen kom prästen hit så nu är dopet planerat! Tror det blir jätte bra! Längtar tills på lördag samtidigt som jag blir lite nervös! Men inget att vara nervös över kanske.
Mormor var här innan med så nu är all dekoration inhandlad, bara vit pappersduk som ska inhandlas, kommer nog bli jätte fint. Skönt att veta att det mesta är planerat i alla fall.
Har fått så mycket hjälp från familjen=)

Nu ikväll badade lillan och jag la henne nyss i sängen och hon somnade direkt=)
Så trött va hon. Hoppas nu bara att hon kommer sova i natt nu när hon somnar så tidigt, men det märker jag ju. i morgon vid 10 kommer hon med baby massagen igen tror det är sista gången. Vi ska ta ansiktet och ryggen och ryggen ska tydligen vara poppis=) Hon har ju gillat det skarpt dom andra gångerna!

Usch jag läste nyss en nyhet från Sundsvall där en 3 månaders bebis hade sovit i vagnen utomhus och sedan när föräldrarna skulle hämta bebisen så låg en katt i ansiktet på den så den hade kvävts.
Fy fan vad hemskt! Tänk hur dom föräldrarna känner och kommer känna i resten av sina liv.
Sånt får ju bara inte hända!
Man tänker ju att man ska kunna låta bebisen ligga i vagnen utomhus för dom säger ju att dom sover så bra ute! Men man ska tydligen inte våga lämna dom i vagnen själva. Sånt där kan ju gå fort med! Ne nu tänker vi inte mer på det, jag far så illa av sånt så jag får mardrömmar. Jag kan inte bara sluta tänka utan bara går och tänker på det tills jag blir helt tokig.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med en god kopp thé.
Nu börjar min honung ta slut med så jag måste be söta Lisa om mer dunderhonug=)
Vid 20 är det ju Ullared!=)

2 kommentarer:

Anna sa...

Visst var den fantastiskt god! Längtar efter att få äta nästa :) Längtar också efter er förståss! Snart ses vi! Kram så länge!

Erika Hopstadius sa...

Och när jag precis skrivit i min blogg om att jag bara äter en Nutrilett och frukt på kvällen och jag är svinhungrig, då har du lagt ut en bild på Marabou!! :) Låter ju riktigt gott, mmm Marabou! hehe Hon är så mysig VÅR lilla Julia :)
Dopet kommer bli jätte bra så det är inget att vara nervös över! Nattinatt!