onsdag 10 juni 2009

Onsdag...

Hej

I måndags var vi i Jönköping för att se om vi kunde hitta lite utemöbler och det visade sig att dom vi ville ha fanns på jysk. Det har vi ju i Nässjö med, vi köpte inga eftersom inte skatte pengarna hade kommit och vi vågade ju inte ifall det skulle strula och någon av oss inte skulle få innan midsommar. Sen när vi kom hem hade jag så ont så vi gjorde ingenting typ.

Igår hade vi fått in våra skatte pengar=)..Jippi=) Så vi åkte till jysk och köpte utemöblerna, dynor, dynbox och en vaxduk=) Vi har bestämt oss för att ha plast möbler för det är mer praktiskt och är så lättskött. Tycker inte det är så tokigt faktiskt, sen är många plast stolar mycket skönare än dom i trä. Detta är 5 positions stolar så man kan nästan ligga i dom och det gillar jag=) Efter det hade jag en tid hos tandläkaren, det var bara en kontroll och vi struntade i röntgen bilderna idag för bebisen skull. Man kan få ett skynke över sig när man tar röntgen bilderna men vi sa att ser det inte misstänkt samt ut så behöver vi inte göra det nu utan jag jag skulle ringa dom i höst när bebisen har kommit. Det var helt utan anmärkning=) Inte ens tandsten! Men så sköter jag ju mina tänder väldigt noga med!
Efter det besöket åkte vi hem till mammsen för hon ville ha hjälp med att sätta upp lite lampor, men vi kunde bara hjälpa henne med 2 för det fattades massa grejer så vi får ta resten en annan dag. Mamma hon är så gullig för varje gång jag kommer så har hon alltid något till mig=) Igår fick jag en silverram med ett kort på mig när jag var bebis med en massa in graverat om vikt, längd och tid jag föddes osv=) Sen fick jag några våt servetter som skulle vara bra och en tupperware burk som man kan ha välling eller barnmat i sen=) Hon har verkligen gett oss mycket har en hel papperskasse nere i källaren med kläder, påslakan set, filtar och tossor som hon har köpt=) Efter det åkte vi hem satte ihop utemöblerna och boxen blev dyng sura eftersom det regnade, men nu blir dom rena i alla fall=) Var lite pollen och skit på som nu har regnat bort=) Sen var det bara att sussa=)

Har känt en vibrerande känsla i magen eller som en rysning nästan och jag blev lite orolig och skrev ett forum om det på familjeliv, det var jätte många som hade upplevt detta och dom förklarade att det var när bebisen kissade=) Då ryser dom till så=) Hehe gud så gulligt!
Så nu behöver jag inte vara orolig för det!

Idag ska jag fika med systrarna Frank och Erika=) Trodde inte det skulle bli något först men sen hörde dom av sig igår kväll så det blir trevligt! Dom ska hämta upp mig sen så ska vi fika i Nässjö idag=) Ska försöka ta mig till kappahl och lindex med för jag vill ha någon babyfilt sen vill jag ha en klänning till midsommar. Känner mig som en flodhäst i allt även att jag inte är så jätte stor än, men allt blir för kort, slutar på halva magen=) Klänning är jätte skönt och är fint att ha när man är gravid med=) Sen i efter middag kommer Patriks pappa då ska dom lägga det sista golvet så man inte behöver vara rädd att slå ihjäl sig när man går ut, fattas några rader precis vid dörren=)

Nu ska jag äta frukost och göra iordning mig!

Ha en toppen dag! Kramar

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hej min sötis!
Vad gulligt att det är bebisen som kissar när du känner den där vibreande känslan.. =).
Saknar dig ska du veta! Har skrivit ett blogginlägg idag.. hi hi var på tiden va?..

Johanna sa...

Hej söta du!
Vad gulligt att det är bebisen som kissar när du känner att det vibrerar i magen.. =).
Saknar dig ska du veta! Jag har skrivit ett blogginlägg idag, hihi var på tiden va?..