lördag 20 juni 2009

Midsommardagen...

Hej=)

Då var både midsommarafton och dagen snart över..Vi hade en jätte trevlig och rolig dag igår.
Trodde inte jag skulle orka med något firande eftersom jag har blivit dragandes med något virus men som tur va kände jag mig bättre.
På eftermiddagen åkte vi hem till mammsen och satt och mös och åt massor av jordgubbstårta=)=)..Så himla god! Sen efter besöket åkte vi direkt till Hult. Där var maten på gång så vi åt det första vi gjorde och sjöng visor till snapsen osv. Madde och jag vi skålade i gammal alkoholfri cider istället! Ingen tyckte att den smakade konstigt utan jag som både är gravid och förkyld! Men till slut kollade dom på flaskan och visst var den gammal! Fy fasen. Men vi blev ju inte dåliga för det hehe. Maten var ju jätte god och bestod av det vanliga på midsommarbordet=) Efter maten blev det efterrätt med jordgubbar, grädde och glass=) Vi hade alla par, vi var ju 6 par med hittat på en varsin 5-kamps eller nu då 6-kamps gren=) Så alla lekar var jätte roliga och det kan verkligen förhöja en fest och alla var på gott och roligt humör=)
Erika gjorde en god jordgubbs/vattenmelons drink till mig=) Självklart alkohol fri men gulligt att jag fick en drink i alla fall=) Kvällen blev lång och till slut hämtade Patriks mamma oss så vi var hemma vid 02.00 och somnade kanske runt 3 tiden.

Idag sov älsklingen till 12 så jag satt här i lugn och ro och åt min frukost och gick och små plockade lite. Blev så otroligt sugen på midsommar mat igen, alltså färsk potatis, gräddfil, gräslök, skinka och sill. Så jag sa att han fick minsann ordna skjuts in och handla det=) Det gjorde han så snällt så=) Eftersom Oskar var så snäll och körde bjöd vi honom på middag och fika. Älsklingen köpte även med sig grejer hem så jag kunde göra en jordgubbs tårta att bjuda på till kvällen, trodde nästan att det bara skulle bli Patrik, jag, Erika och Clas, men sen ville nästan alla vara med så vi blev 10 till slut=) Tårtan räckte precis och verkade uppskattad. Tony och Johanna åkte hem efter fikat medan vi andra tittade på en film som vi trodde skulle vara rolig men den handlade typ bara om snusk, totalt överdriven, men lite skrattade man allt=)

Nu har alla åkt hem och snart väntar sängen, är jätte trött. I morgon kommer Patriks pappa då ska dom göra taket till altanen. annars är det inget planerat

Hoppas ni har haft en bra midsommar afton=)..Kramar

Inga kommentarer: