måndag 29 juni 2009

Måndag..

Hej=)
Helgen har varit bra men väldigt varm! I fredags var vi bjudna hem till Linda och Robban=) Dom hade det verkligen jätte mysigt och gott om plats=) Vi hade en jätte trevlig kväll med massor av mat och god efterrätt, vi var inte hemma förens straxt innan ett. Är så roligt att få prata av sig lite och Linda som redan är mamma har så mycket råd och tips som jag har jätte stor nytta av=) Tack för en trevlig kväll=) Hoppas det blir fler gånger!
I lördags åkte älsklingen, jag, Erika och Clas till Jönköping, skulle titta efter någon tunika och älsklingen efter badbyxor, när vi ändå var där ringde vi till Tony och Johanna som kunde träffas=) Trodde inte dom skulle det eftersom det blev så snabbt in på=) Men vi åt en härlig helglunch vid piren och efter det en glass=) Mätta som grisar men det var jätte trevligt!
På efter middagen åkte vi hem, jag var helt väck av värmen och promenaden på stan så jag visste inte hur jag skulle orka med kvällen. Men jag fixade mig och sen åkte vi till mammsen på inflyttningsfest=) Där bjöds det på tacos och vi hade riktigt trevligt=)
Igår tog jag mitt första dopp för i år! Svin kallt kan jag tala om! Fy fasen! Men vi gjorde det i alla fall=) Erika och Sofie kom hit så vi åkte med dom! Annars tog vi det bara lugnt. Älsklingen och jag satt ute på altanen och spelade sällskapsspel och frossade i jordgubbar=) Så mysigt=) Han vann för en gångs skull=)
Idag har vi varit hos barnmorskan, hon tog inget blodsocker eller hb, hon tyckte väl inte det behövdes. Men hon tog vikt som inte har gjorts sen inskrivningen och jag har allt som allt gått upp 12 kg, fy...Men är ändå relativt nöjd för jag har faktiskt knappt kunnat röra mig och det gör ju jätte mycket för vikten sen äter jag väl inte den bästa maten alltid! Tycker ju synd om mig själv för sjutton när jag bara sitter här hemma och jäser! Urinprovet var bra, blodtrycket var högt som vanligt när jag kom men blev bättre innan vi skulle gå, sf måttet låg på 31, så nu ligger jag exakt på mitten av kurvan. Blev lite orolig för sist låg vi ganska högt och nu sjönk vi men hon sa att det är helt vanligt, bebisen var otroligt aktiv så hon hade svårt att lyssna på hjärtat den sparkade mot henne hela tiden=) Men hjärtljuden låg idag på 144 i alla fall=) Så allt såg bra ut vad hon kunde se, den låg med huvudet ner denna gången med för den låg ju så för 4 veckor sen med, så hon sa att den kommer troligen ligga så nu för det är ovanligt att dom vänder sig.
Nästa möte är om 3 veckor och då får vi en annan pga av semester men vad gör det 1 gång. Efter det går det bara 2 veckor emellan besöken. annars idag har jag bara suttit still och vilat, är ju så olidligt varmt! Far så illa, får hjärtklappning och blir illamående.
I morgon ska jag till frissan vid 10! Äntligen säger jag bara får se vad vi hittar på denna gången=)
Sov sött=)=)..Kramar


1 kommentar:

Unknown sa...

Tack så mycket själva, det var jätte trevligt! Det är bara kul att kunna ge lite tips och råd till en blivande mamma :) Hoppas att vi kan ses snart igen! Kram /linda