måndag 8 juni 2009

Måndag=)..

Hej=)

Idag går vi in i v 30=). Tiden går väldigt fort ibland och super sakta ibland.

Så här står det om v.30: I vecka 30 väger barnet ca 1,5 kg och är ca 38 cm långt. Många kvinnor klagar över en tilltagande trötthet. Man ska vara noga med att äta näringsrik mat, sova ordentligt och se till att järnvärdet är bra. Det börjar bli tyngre och man kan känna sig känslig och har lätt för att gråta vilket inte alls är konstigt. Du är inne i den sista delen av graviditeten och det ställer höga krav på dig både fysiskt och psykiskt

Jag har verkligen börjat känna mig mycket mer tröttare, det gör även att jag kanske är mer känslig men jag har haft ett bra humör under graviditeten och mått väldigt bra psykiskt, även att man får sina stunder ibland där man blir lite deppig men det blir man i vanliga fall med. Att det börjar bli tyngre är mycket mer påtagligt nu, när jag vänder mig i sängen känns det som jag har stora tegelstenar som jag måste flytta med mig runt för att komma i bra ställning. Jag sover annars väldigt bra när jag väl somnar. smärtan efter foglossningen blir bara sämre, jag får ont av allt, att gå i trappor är en mardröm och allt annat med som att ta sig upp ur soffan, lägga upp benen i soffan, lägga sig, vända sig, stå sitta bekvämt osv. Alltså egentligen allt mer eller mindre. Men skönast är att ligga i soffan och i sängen. Men vem vill göra det hela dagarna? Jag har fått hjälp av sjukgymnasten genom att jag har fått gå till bassängträning och stödbälte. Bassängträningen får jag se om jag klarar av att fortsätta med för jag har så himla ont efteråt, i vattnet är jag så lätt så då känns det bara lite men sen när jag kommer upp vill jag bara att någon ska bära mig hem typ. Stödbältet ska jag bli bättre på att använda!. Sen nu när jag var hos sjukgymnasten i fredags kom vi fram till att jag ska testa akupunktur, hoppas nu bara dom kan ordna det för dom gör det inte i nässjö så då måste jag åka till Eksjö och det var inte säkert dom tog emot mig där. Sen fick jag även kryckor! Ja ni läste rätt KRYCKOR!..Jag tror hellre jag blir säng liggandes resten av graviditeten än att gå med kryckor!!. Men jag förstår varför dom ska kunna hjälpa mig men fy fasen vad pinsamt folk kommer ju tro att jag har skadat mig eller nått. Nu sitter jag är och gnäller över dom men om några veckor kanske det bara är det som funkar, hoppas verkligen inte att det blir så illa!
Bebisen sparkar på,så ibland tror jag den försöker slå sig ut, hihi. I morse väckte den mig, vid 5 tiden då sparkade den och gjorde kullerbyttor så det nästan gjorde ont, det blir sånt obehagligt tryck i magen med när det rullar runt! Men det går bra det med=).

Annars förra veckan så fikade jag med Madde i torsdags! Tack gumman för en super härlig fika, gud vad vi pratade av oss om massa=) Vi satt i 3 timmar på fiket. Dom började nog undra ifall vi hade tänkt att flytta in=) Det är så skönt att ha dig med i denna stora upplevelsen och tänk att vi får göra detta tillsammans. Det är få förunnat kan jag säga.

I fredags var vi i lenhovda och hämtade Patriks syster och hennes dotter för att köra dom till Eksjö, sen på kvällen kom Patriks pappa och dom fixade med altan bygget. Sofie kom även på kvällen och sov till lördagen=)

I lördags fortsatte dom med altanbygget och Sofie, Erika och jag bestämde för att åka till mamma och hjälpa till lite där. Så det blev en hel dag i Bodafors och mamma börjar få mer och mer ordning nu.

Igår fortsatte altanbygget, dom har varit så duktiga!. Har byggt varje dag från morgon till kväll! Nu är golvet nästan helt färdigt och man kan nu se hur stor den kommer bli! Ja stor det kommer den verkligen bli, och fin! Patrik pappa är så noggran och vill att detta ska bli fint och hållbart i många år=) Tur han hjälper oss annars vet i sjutton hur det skulle gå, hehe.

Idag ska älsklingen och jag åka till Jönköping för att kolla på utemöbler och grejer till altanen=) Ska bli jätte roligt! Vill att altanen ska vara färdig nu ju!!=)=)
Hoppas vi får pengarna från skatten snart med=) Tror det ska komma denna veckan!

Ha en toppen dag! Kramar

Inga kommentarer: