tisdag 2 juni 2009

Öland=)

Tjolahopp=)

Vilken underbar helg vi har haft=)
Sån otrolig tur med vädret, massa roligt, god mat och shopping=)
Johanna, Tony, Erika, Jag och Patrik åkte ner mot Öland i fredags vid ca 17.30 lämnade vi Nässjö vi stannade 2 gånger på vägen och åt och handla allt mat som skulle räcka hela helgen.
När vi kom fram tog vi det bara lugnt, spelade yatzy och snackade massa skit! Sen gick vi och la oss trötta som bara den. På lördagen käkade vi frukost och gjorde i ordning oss när vi var färdiga och nere på stan kom Jocke, Madde, Nella, Oskar och Philip precis samtidigt! Så vi gick och åt helg lunch (underbar lax) och gick på stan. När vi kom hem la vi oss och solade, spelade fotboll osv. Herregud vad solen tar fort jag höll mig faktiskt borta vad jag trodde men sen när jag kom in hade jag ett sånt fint streck efter klänningen! Är fortfarande röd! Man fattar inte att solen är så stark, sen när man är känslig som jag är med så blir man ju bara röd tyvärr. På kvällen satte vi igång grillen och åt massa gott=) Vi spelade kort och tittade på robinson. Tony J lärde oss att spela patiens och snacka om att jag och Madde blev totalt beroende=). Dom andra med men Madde och jag va nog värst! Sitter fortfarande och spelar kan jag säga=) Riktigt roligt men man blir jävligt sur när man har spelat 100 gånger och inte klarat det!! Men jag har klarat det 1 gång i alla fall=) På söndagen gick vi alla upp skapligt och underbara lilla Philip satt och väntade i köket=) Vilken go unge jag, han skrattade åt allt jag sa och gjorde=) Han är så underbart söt och saknar honom jätte mycket! Även Nella som jag nu tycker att jag har fått en jätte bra relation till=) Så roligt för hon är så underbar och får en alltid på gott humör=)
Efter frukost packade vi lite för att få undan lite grejer och satte oss ute och solade och spelade olika spel. Sen åt vi Tacos och plockade i ordning. Maddes bil åkte först så vi andra stannade och städa golven för det är lättare när vi inte är så många, så vi åkte straxt där efter. Vi var hemma ca 17.30.

Så härligt att vi kunde få en sån här helg tillsammans nu, särkilt nu innan madde ska ha sitt knyte=) Jag har ju lite tid på mig att åka i väg=) Tror vi alla njöt och hade roligt denna helgen=)
Här kommer lite bilder=) Bland annat på den fina stugan! så underbart att ha en vän som har en sån fin stuga och särskilt på Öland=)






2 kommentarer:

Jessica, Johan & Tilde sa...

Åh ni verkar ha haft det toppen bra! Sån tur med vädret med, verkligen:D
Stugan ser fantastisk ut, och jag har sagt det förrut- ni verkar vara ett så himla gott kompisgäng! Roligt att hitta på massor tillsammans!
Vilken härlig bild på Erika och lille Phille! Så fina. Han är ju för söt! Så pojkig han blev i sin nya frisyr :)

nella sa...

hej gumman, jag håller med dig och jag tycker att vi står varandra mycket närmre nu än för något år sen och jag hoppas att det blir bättre när eran lille skatt har kommit hihi, man ffår en sådan där mamma relation elelr vad man säger hihi, tack för en underbar helg uss till dig och pyret