måndag 22 juni 2009

Måndag..

Hej!

Skrev ju inte förra veckan om graviditets vecka 31, så idag går vi in i v.32 så då tänkte jag skriva lite=)
Nu är bebisen ca 40 cm och väger ca 1,7 kg. Barnet ska gå upp ca 2 kg på de resterande 8 veckorna. Barnet är starkare och kan ge dig rejäla kickar. Om barnet sparkar rakt på din urinblåsa kan du till och med kissa på dig. Nu kommer stora magens tid. Du behöver mer vila, mat och dryck för att orka och för att barnet skall kunna växa ordentligt.

Jag tycker barnet sparkar bara hårdare och hårdare, det ligger gärna nere vid blåsan och jag har varit mycket nära att kissa på mig. Tänk er själva om ni skulle få en rejäl kick rakt på blåsan när ni är kissenödiga!. Min lille bebis älskar att retas och ligga där nere och trycka=). Än så länge är det lugnt men är lite orolig för den blir ju bara tyngre och starkare med tiden! Men det får vi se då=). Känner den precis under mitt högra revben, det gör inte ont men det spänner utåt och blir ett kraftigt tryck ibland. Magen är inte så jätte stor än men det kanske kommer, ska inte klaga för det är ju inte särskilt roligt att vara gigantisk heller! Jag har för jävla ont av foglossningen och den blir verkligen inte bättre! Ringde idag till Nässjö rehab för att kolla om någon där kunde ge mig akupunktur eftersom varken sjukgymnasten eller barnmorskan vill det pga av olika skäl. Men då säger han i telefonen att dom vill inte sätta på gravida för det kan sätta igång förlossningen så det blir för tidigt fött! Men herregud varför har inte barnmorskan eller sjukgymnasten varnat om det? Ska höra med barnmorskan nästa gång ifall det verkligen kan stämma. För i Eksjö sätter dom ju akupunktur, det skulle dom göra i Nässjö med ifall inte chefen för barnmorskorna hade strulat. Så jag antar att det inte finns något/någon som kan hjälpa mig.
För övrigt mår jag bra tycker jag just nu. Visst det går upp och ner men just i denna stund känns det bra=) Längtar så efter att få sig din nu våran lille skatt! Men det är minst 2 månader kvar till bf om du inte behagar att komma lite tidigare=)=)

Annars idag så har jag mest plockat här hemma, myst på altanen med kissarna och ätit jordgubbar=) Nu ska älsklingen och jag titta på film och äta jordgubbar=) Bebisen kommer nog komma ut knallröd och prickig med en grönkvist på huvudet=)..Hehehehehe..

Imorgon åker jag till Eksjö för att fika med Madde sen kanske Nella och Lisa ifall dom kunde=) För efter fikat ska jag till ögonmottagningen för att göra en synundersökning som visst kunde ta 1 timme. Sen hem och göra mat för sen ska Nella och lille Philip komma på besök=) Roligt=)

Ha det så gott=)..Kramar

1 kommentar:

nella sa...

syns i morgon min söta vän och du kommer få den sötaste jordgubben av dom alla hihi puss