tisdag 22 mars 2011

Blev visst ett litet uppehåll!

Har haft fullt upp så jag har inte riktigt hunnit med att blogga!

Helgen har varit kanon! I fredags kom Erika och Sofie, vi tog det bara lugnt på kvällen och tittade på film. I lördags slavade jag i köket hela förmiddagen. Vi bjöd hem pappa med familj på middag. Jag marinerade kycklingfiléer med en jätte god marinad med bland annat rosmarin, honung, vitlök och citron, sen la jag dom på en bädd med olika grönsaker som squash, paprika, purjulök, morot, lök osv. Sen gjorde jag en potatisgratäng och en kall sås på sweetchili och vitlök. Sen till efterrätt gjorde jag knäckig äppelpaj med vaniljsås. Allt blev jätte gott och lyckat :) Sen efter det besöket gick vi ut en sväng, på kvällen tog vi det bara lugnt. I söndags åkte vi till min moster i Växjö och firade henne, hon fyllde år förra veckan. Hon bjöd på en smarrig fläskfile gryta med massor av gott i, till efterrätt hade hon gjort en kladdkaka med center, jordnötter och mörk choklad. Vågade inte äta så stor bit av den men det lilla jag åt var jätte gott :) Så roligt att träffas alla, bara mamma som fattades!

Igår jobbade jag 8-16.30 sen tog vi det bara lungt på kvällen för jag var helt slut. Patrik jobbar kväll denna veckan så kvällarna blir lite ensamma när lillan har lagt sig. Idag har jag jobbat 8-12, efter det klippte jag luggen hos frissan. Sen begav jag mig hemåt för att äta lite snabbt sen hämtade jag lillan vid 14. Vid 14.15 kom Johanna och Mollie hit. Vi fikade och flickorna lekte. Så roligt när Julia försöker få lilla Mollie att skratta och leka med henne :) Vi begav oss även ut på en promenix! Så härligt nu när det är lite varmare, synd bara att det blåste så.

I morgon är jag ledig och mamma fyller år så vi ska åka till sandsjöbaden och äta middag ihop med mormor, morfar, hans fru och mamma såklart :)

Nu ska jag sussa, natti natti..

Inga kommentarer: