tisdag 15 mars 2011

Bakat lite..

Fick lust att baka igen, tror jag har fått någon knäpp eller nått hehe! Kan ju fasen inte äta av det själv men tycker det är så roligt! Så idag blev det drömmar, dom blev precis som jag ville och fina med :) Sen gjorde jag även hallongrottor men har ingen bild på dom. Skulle även gjort tosca kaka men gör den i morgon istället :)
Roligt att ha lite hemma med om man får besök! Förhoppningsvis kommer Sofia och William en sväng i morgon om dom håller sig friska :)

Det gick väldigt bra att jobba natten! Det var lugnt ingen kräktes eller fick springa på toa. Så dom avblåser nog isoleringen idag. Så skönt det! Eftersom jag jobbar med dementa så är det lite spring på nätterna men det är bara att visa vägen till sängen igen. Så det hände inte massor i natt. Jag gjorde en ny städlista, städade tvättstugan och köket, tvättade, läste i pärmar och tittade stundtals på tv. Så tiden rann i väg och jag kände aldrig att jag var så trött så jag hade kunnat somna. Men sov ju lite igår kväll så det gjorde nog susen! Skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba natt om vi inte hade Julia och Patrik inte hade jobbat skift. Men det går inte riktigt ihop sig här hemma.

Åkte hem och bytte bil med Älsklingen så skulle jag åka bort med lillan till dagis. Var ju trött och solen lös rakt in i backspegeln så vad tror ni jag gör?!?! Jo självklart backar jag rakt in i grinden och gör världens buckla på fram skärmen så den står rakt ut, backspegeln hänger i sladden och en stor reva och buckla på dörren :( Snacka om klumpig!! Så vet inte alls hur mycket det kommer kosta att laga, men men nu är det gjort! Det var bara en tidfråga innan något skulle hända för jag är ju rätt känd vid det här laget om att vara klumpig!

När jag hade lämnat lillan åkte jag hem och åt och tvättade av mig. Stupade sedan i säng och sov 5 timmar. Vaknade till och från men tycker ändå jag sov rätt bra :)
Men när man inte är van vid att jobba natt så känner man ju sig helt skum i kroppen och borta i huvudet. Men blir nog inga problem att sova i natt tror jag inte!

Hade gått ner lite mer nu och är 1 hg borta från att komma under bmi 30! Hehe bara 1 hg!
Så nu när foten är bättre ska jag börja röra på mig mer igen! Mår så mycket bättre av det och det händer saker på vågen då med!

Nu börjar snart Desperate Housewifes! Älskar den serien! Men i morgon är det Greys Anatomi och det är min absoluta favorit! :)

Sussa sött nu!

Inga kommentarer: